Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Headweb - Recension/Review


Första Intrycket, Snygg, stilren design på sidan. Lätt att hantera och hitta filmer ur kategorier. Sökningen tyckte jag var lite sådär, den skulle kunna bättras på då jag tycket man fick upp mycket annat än just den "skådisen" man sökte på. Tycker verkligen inte det var okej att kunna kolla in Erotik kategorin, bara genom att godkäna och sedan se bilder. Det är något som borde vara endast för medlemar. Helt okej utbud av filmer, fast jag saknade några favoriter. Kostar lite mer att hyra film, en hos andra filmställen (som ex. Filmtoppen som är det närmaste vi har här på orten). Det var enkelt att registrera sig.

Under testets gång, Hade lite svårt att välja film, men det löste sig snabbt. Hade även lite inställningsproblem, då jag testade för första gången att koppla datorn till TVn. Vilket löste sig rätt snabbt och enkelt. Var inte så svårt som jag trodde. Var även lite rädd att jag skulle få problem med uppkopplingen då vi har trådlöst bredband. Blev helt såld när jag såg att man kunde välja bort texten och byta textspråk, hade önskat att det även fanns på dubbade filmer att välja ljudspråk också (fanns filmer i två, en med eng och en med sv).


Film 1,
Hachiko - En vän för livet. Kunde inte ställa in så exakt att jag fick hela bilden på TVn (kan vara något fel av mig). Laddade riktigt snabbt, men stannade av 00:53:45 i filmen för att ladda. Trodde först att datorn som förlorat kontakten med det trådlösa modemet, men så verkade inte fallet vara. Måste även säga att jag blev imponerad av bilden som var så bra. Jag trodde inte det skulle vara så bra, när man kopplade dator till tv (dock ingen HD eller BluRay kvalite, men helt godkänd).

Film 2, I min vildaste fantasi. På den filmen var bildkvaliten betydligt mycket sämre och jag satt och irriterade mig över det hela filmen. Laddningen gick snabbt och allt flöt på, men som sakt bildkvaliten drog ner filmen och upplevelsen.

Slutomdöme, Helt klart godkänt, men dom skulle kunna bättra sig på några punkter. Så som Erotik kategorin, att göra den bara för medlemar och att kanske även ha en inställning där föräldrar kan spärra den helt. Utöka utbudet, vilket jag tror kommer med tiden. Ha bara Trailers i stället för att förhandsvisa 3 min av filmen. Sedan göra sökningen bättre och enklare. Dom skulle kanske även behöva kolla upp kvaliten på filmerna och se till att ha bra/bättre/bäst kvalitet på alla filmer och kanske även erbjuda HD film, nu när dom flesta har HD i Dator/TVn. Man har flera betalningsmöjligheter, vilket är riktig bra. Kan tabort och byta text, vilket jag gillar pga. att jag oftast tar bort texten på film. Du kan hyra när du vill och behöver inte vara rädd för filmen redan ska vara uthyrd. Skulle helt klart rekommendera tjänsten, då jag tycker det är ett bra alternativ om man inte har filmuthyrning på orten eller av någon annan anledning har svårt att kunna hyra film i butik. (Headweb)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...