Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Back To M.A.C

Jag fattar inte varför vi i sverige inte har "Back To M.A.C" och att det även inte finns hos andra makeup märken. Jag vet att LUSH också har en form av "Back To LUSH"
Varför har inte Kicks, TBS osv detta?

För er som inte vet vad "Back To M.A.C" är för något kommer lite kort information.

"Eftersom vi delar ert engagemang för miljön, accepterar M · A · C att retunerar dess primära förpackningar genom att Tillbaka till M · A · C Program. Genom att lämna sex [6] M · A · C primära förpackningar behållare till M · A · C disk eller M · A · C Kosmetika på nätet får du en gratis M · A · C läppstift som vårt tack till dig."

Jag tycker detta är en superbra idé, för varför kasta förpackningarna när man kan retunera dom i stället. Det är ungefär som när du tar med dig dina egna påsar/kassar när du ska handla i en matbutik.
För vem sorterar mina kosmetiska förpackningar (då menar jag själva produktförpackningen och inte den yttre papp/plast kartongen). För man ska sortera plast för sig och metal för sig.

Så jag tycker alla ska starta någon form av "Back To program"
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...