Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Nätverksproblem.

Idag önskade jag att man var tekniker.
Sedan i torsdags har vi varit utan telefon och natten till Fredag la den trådlösa anslutningen av till min dator och jag har fel sökt flertal gånger, men det ger mig inga svar. Nätverkskortet fungerar korrekt (detta hittade jag i egenskapar av kortet), men endå vill den inte koppla upp.
Jag kan inte ringa supporten på Telia pga. att vi inte har någon telefon och ringa från mobilen skulle bli aldelles för dyrt.
Så just nu får jag surfa via kabel och det är så frustrerande. Jag skaffade bredband via telia för att kunna få trådlös anslutning och så blir det så här. Allt har funkat så bra, enda tills nu. Jag fattar inte. Vad är felet?
Jag blir så frustrerad på detta.

Först började jag och fundera på om nätverkskortet var problemet, men det ser inte ut som så. Felsökningen sa varje gång att jag skulle stänga av routen/gatewayen och starta om den, men detta funkade inte. Det finns ett nätverk som är oskyddat här i närheten och jag kommer åt detta nätverket, men inte internetkopplingen (vilket har funkat förut). Så jag är mer förvirrad och vet inte vad jag ska göra.
Någon som vet vad som kan vara fel?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...