Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Fan för Försäkringskassan.

Tidigare idag var jag på superhumör. Mötet med de nya projektet gick jätte bra och de känndes verkligen som att de skulle kunna vara något att ha för engångs skull. Måste ge de några gånger innan jag säger om de är kanon el dåligt. Första intrycket blev dock bra.
Vi snackade lite om de här med bidrag och ekonomi som är en viktig del för ALLA.
Så när jag kom hem var jag super peppad.

Så lätt de kan vända.
På eftermiddagen ringde nämligen handläggare och sa att han behövde kompletera med lite info till ansökan om nytt bidrag. VA FAN de ringder han om nu och han har haft ansökan i någon månad. De är väl inte så farligt tänker säkert ni nu, men va fan de är stor risk att jag står utan pengar nästa månad. Månaden man fyller 30 också av alla månader. KUL! *NOT* Så nu sitter vi och vrider och vänder och försöker komma på en lösning.
Fy fan vad jag är förbannad på handläggaren. Träffade honom förra året och då sa han att de var dax att skicka in en ny ansökan och vi pratade om en massa annat. Han sa att han behövde ett läkarutlåtande för både projektet och för ansökan, men jag kunde fixa en bara för att göra de enkelt. Fick då inga papper som jag skulle fylla i och skicka in. Så här i tror de var februari, ringer han och säger att de inte kommit in någon ansökan. VA? Han skickar en ny ansökan och jag fyller i den direkt och skickar in och så ringer han nu då och vill ha kompleterande svar till ansökan (en ansökan som han haft någon månad nu). Åh nu ringer han och behöver kompliment... NU!!! Hur fan tänker dom. Hur fan ska jag klara mig?
Jag hade inte varit så irriterad om dom tidigare hade gett den rehab som jag behöver och om jag nu hade haft ett jobb att kunna gå till trots mina smärtor i ryggen. Hur fan ska man få de att gå runt med -6000kr i kassan nästa månad. De värsta jag vet är att få påminnelser på räkningar och risken att hamna hos inkasso.
Blir bara så förbannad och nu när man äntligen har fått börja på FKs projekt och tycker att de verkar vara något som kan leda till något, så får man detta släng i ansiktet.
Nä sparka på dom som redan ligger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...