Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Norgeresan!

De har kommit så mycket mellan nu, så jag har inte fått tid att sitta ner och skriva om den. Åh då jag var som en Kinesisk turist, så finns de massa bilder. Vi kom lite sent iväg pga att jag fick veta dagen innan att jag inte fick bada Rambo på vandrarhemmet, så de var bara att bada och föna honom innan vi åkte.


Resan började vi lunch ungefär. (efter ett par "jädrans vi har glömt....." så kom vi äntligen iväg)


Vi stannade utanför Frövi i Ervalla och lämnade av Rita på Nyberget hund och katt pensionat. Åh ni skulle ha hört va Rita skällde och hade sig när vi åkte och hon insåg att hon inte skulle få följa med och åka bil. Nästa gång får hon följa med då vi nu vet att hon är fullt vacc.


Efter de blev de att Tanka och sedan en snabbis ut på marieberg och forex för att fixa lite Norska pengar.



Vi stannade efter vägen och käkade lite skinksallad som vi hade gjort ording på morgonen. Mannen hade kräfter med sig som han skulle ha till kvällen. Väldigt mysigt ställe. Bara några missar. dom skulle ha sparat träd mot vägen och tagit bort dom på andra sidan så man hade fått utsikten över sjön som fanns där bakom alla träden. Åh Toaletter skulle dom ha där. Inte änns så jag ville rasta Rambo där om jag säger så. Äkligt där i skogen.



Vägen var helt underbar att åka och de fanns en hel del att titta på kan jag lova. Vi hade bokat liten stuga i Töcksfors på Turistgården. Åh när vi säger liten stuga, så var den liten. Vi checkade in och sedan åkte vi en snabbis till Töcksfors köpcentrum. japp dom hade ett sånt, tyvärr blev de inga mer bilder efter ankomsten pga att batteriet la av. På kvällen snackade vi en del med grannstugan och fixade grillade bacon lindade champinjoner till mig och mannen tog sina kräftor. Till de hade vi salladen som var kvar.



Vid halv 5 tiden (om jag inte minns helt fel) så var de dax att kliva upp, efter den dåliga sömnen pga sängen och infektionen jag hade draig på mig och fick springa en hel del på toa. Inte min bästa natt, men lite sömn fick jag. Vi hade varit lite smarta och tagit ink. städing. Så på morgonen behövde vi bara ta bort våra sängkläder och packa bilen och åka.




Tog lite bilder på stället innan vi gav oss av mot Norge. Lyckades även få lite bilder på gränsen till Norge. Åh morgonvädert var helt underbart, synd bara att de inte höll i sig.



Bron till höger är en bro som var tillängnad Leonardo da Vinci. Fråga mig inte varför, för de vet jag inte. Den där tullstationen den gjorde vi helt fel i. Vad ni än gör ta inte Autopass. Då kan de blir dyrt, nu hade vi turen att få hjälp av en ägare till Rambos ena syrra som bor i Norge.


Så var vi i Oslo då. Kolla in deras övergångslampor (längst till höger). Vem behöver två gubbar på den?



Så utställningen hur gick den då?
Rena fiaskot kan man kanske säga. Dåligt klippt gräs och blött, de gjorde att Rambo blev lite sådär "uschig" och på de hade han en ägare med hund uppe i rumpan (vilket syns på första bilden från vänster) och han gillar inte sånt. Så får man inte göra heller, men de var ingen som bryde sig tyvärr. En del domare accepterar inte sånt där, men denna var inte en av dom. Rambo fick hyfsad kritik, de han fick dåligt på var massan och muskler. De är något han behöver. Rambo fick 1:a, men slutade sedan som 3:a (sist som vanligt) i unghundsklassen.
Resan hem gick rätt så bra, blev inte lika många bilder då pga vädret inte vad de bästa. de vart smörgås i bilen på en rastplats. Åh raka vägen till Rita och hämta upp henne och sedan hem. Vi hade haft fundringar på att runda sjön den där stora, men vädret och att Rita satt där på pensionatet gjorde att vi åkte raka vägen hem. Stanade dock i Karlstad och åt en bit mat och tittade lite. Ja köpte en groda med mig hem.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...