Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Stockholms besök med Titanic utställning.

Ja igår var vi iväg till stora huvudstaden för att gå på utställningen om Titanic. Åh tyvärr måste jag säga att Stor de var den inte. Jag hade väntat mig mer äkta saker från Titanic, inte bara kopior och saker från Olympia (tror jag den hette) och ägodelar från passagerare. Så jag tycker, ska man se utställningen så ska man boka (man måste förboka) in sig på speciall visningen med Titanic-experten och etnologen Claes-Göran Wetterholm.
Nu hade vi oturen (min vanliga otur) att han var uppbokade direkt efter och hade brottom iväg efter visningen. Så de fanns inte så mycket tid över till massa frågor vilket var super synd Man kunde se de på dom andra också att hon tycktde de var synd. Han bad om ursäkt flera gången. En del av mina funderingar fick jag svar på under visnigen endå, men efter hade man juh även några frågor... Så de var synd... Fast man vet juh inte, kanske kan gå på mannen att vi ska boka in oss på nästa tur nästa månad. de är bara en sån här visning till innan utställningen går vidare.

Åj ja, jag kom hem med en signerad bok. :-D *stolt som fan*

(i lördags när jag letade i en kartong hittade jag kopior på fax och blev som jag skickat till honom och även breven jag fick av honom, Tog en bild ifall någon skulle tänka att jag kan juh aldrig haft kontakt med honom 1998. Ser ni de hade jag, tyvärr han de juh inte komma upp igår då han fick rusa iväg direkt efter)

Efter utställningen så var jag lite sugen på att kolla in NK. Åh jisses, nu förstår varför ni som bor i huvudstaden shopar så mycket. NK nedrevången var juh som att släppa in ett barn i godisbutiken. Tror aldrig jag sett så mycket smink på en och samma gång och att ALLA sminkmärken hade en släjare var. De var juh tur att en annan är urfattig. Där hade jag kunnat kastat ut mycket pengar om jag hade haft några.
En fråga dock... Vart finns alla butiker för oss "tjockisar". Jag hittade ingen och att fråga de var ju som förgjort, varenda än såg juh ut som en tandpetare. Där kan man säga att man stack ut... hahahahah....
Åh inte kunde jag hotta mig borta från GRANIT heller, var bara tvungen att se butiken med mina egna ögon. Ojjj vilken butik alltså. Jag blev helt salig och där fanns de där som jag jagat så länge, men som sakt fanns de inga pengar just nu för shoping för oss.

På vägen hem blev de ett stopp i Högåsen, Västerås för att träffa en kompis och kolla in deras nya hus. Åh va mysigt dom hade de. Nästan så man ville ta och flytta ditt. Vi ska ta och åka till dom någon annan gång så vi kan stanna över och festa lite och ha kul. Är så sällan vi träffas, fast de inte är sådär super långt mellan. De måste bättras på nu.

P.S. Jag behöver väl inte säga att jag har ont i alla muskler efter gårdagen på utställningen och ca 2 timmar i Stockholm city. Åh den som kom på att ta betalt i P-automater, vet inte vad den tänkte. 17 kr för 20 min fick vi betala på en söndag i P-huset där i närheten av den där stora fontänen, så 102kr kostade de att parkera i city och 50kr vid Utställningen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...