Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Vinterväder och Renovering...

Vart har vinter vädret tagit vägen? Ja vart är vinter vädert. De är juh så tråkigt så med mullet och regn. Okejdå de haglade lite tidigare idag, men de räknas knappt. Nä nu vill jag ha underbart vinterväder med snö och minusgrader och sol. Man kan juh bli depprimerad för mindre. Idag händer inte så mycket. Mannen har börjat jobba igen efter en tids ledighet, blir så när han jobbar som han gör. Har varit skönt att han kunnat vara hemma nu under renoveringen av köket. I eftermiddag kommer hallmattan och de ska bli så skönt så, för då kan jag lägga lite tid på att tvätta ordning och låta katterna få tillgång till hela huset igen. De har inte gått att ha dom springandes i all renovering. vet dock att jag kommer ha två mega sura och keliga missar och den keliga delen kan juh vara mysigt såhär till jul. I övrigt ska de blir skönt att få komma iordning. Visst vi har lite kvar. Som att: * Montera i den sista lådorna och dörrarna på skåpen. * Fixa ny gipsskiva över diskbänken och kakla. * Flytta en lysknapp och byta några uttag. * Tapetsera och montera fönsterbräda och gardinstångs fästena. * Flytta in kyl och frys och diskmaskin och få vattnet inkopplat. * Riva vävtapeten i hallen och laga några skador i väggen där dörrhandtaget gått in i väggen. * Måla taket i hallen och väggen i trappen. * Tapetsera i hallen. * Riva tapet i varadgsrummet och tapetsera. * Riva vävtapeten, måla taket i allrummet och Tapetsera (Kanske lägga ny matta om ekonomin tilllåter de). * Piff och lull lull... Så de är en del kvar, men vi har beslutat att inte ta allt nu utan ta en liten pause mellan allt för att inte köra slut på oss helt. Igår låg jag halva dagen med sån ryggvärk så jag trodde jag skulle dö, men med två kraftiga värktabletter och sömn på de så känns de idag bättre. Jag får ta lite åt gången, men tur att man har en förstående man. Som ställer upp och gör de jag inte kan/klarar av.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...