Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Vet inte vad deär.

Nä jag vet inte vad de är idag. Jag har viljan, men endå kan jag inte sätta fingret på hur jag ska göra. Jag är otroligt trött trots att jag idag kökat bra frukost och lunch. Känns som man gör någet fel, men hur ska man veta vad? Satte mig nyss ner och läste Topp Hälsa och blir bara så inspererad av Anna som har bloggen Vägen från 137kg. Man tänker vad som är felet med mig. Jag vet vad jag vill och har inställningen till förändring, men endå fastnar jag. På matbit. Jag har svårt att komma på mat och sedan mat som ska vara bra. Har letet runt på receptsidor och hittar inget som är i GI/LCHF typ. Åh när jag blir osäker är de lätt att ta till fel saker. Viljan att ändra finns här, men maten är problemmet. Hur ändrar man vanliga recept till GI/LCHF? Mat ska juh vara änns bästa vän, men för mig känns de inte så. Jag behöver råd och tips på mat och hur man komponerar ihop maträtter själv. Jag älskar att laga mat, men samma där, om jag inte vet hur man gör går de bara åt skogen. Idag är en sådan dag då jag skulle vilja ha något annat. Inte bara kött/fisk och grönsaker på samma sätt som man ätit de dom senaste dagarna. Jag vill prova något nytt, ge mina smaklökar något nytt att suga på. Jag vill lära mig hur man lägger in bra kryddor i maten och kryddar på ett bra sätt. Ja jag har läst avsnittet om kryddor i Topp Hälsa och de gjorde så jag ville testa något annat sätt. Jag behöver juh bättre på mitt imunförsvar och även börja må bättre. Sova bättre. Nätterna blir lidanade för de är då man funderar på allt runt maten och de ger mig så mycket ångest. Jag vet fortfanade inte vad vi ska ha till middag idag. Bara de gör saken värre. Jag blir stressad och känner hur de går mot misslyckande = snabbmat el något annat dåligt. Jag behöver juh äta bra för att kanske kunna ta tag i sömnen också. Jag vet att dom båda hör ihop. När jag äter mycket sötsaker så blir jag väldigt sömnlös och dagarna efter blir jag trött och då är de svårt att hålla sig borta från den där sockerkicken. Så är man inne i den onda hjulet igen. Så tips på mat och recept och hur man kan komponera mat själv. Hitta nya egna rätter.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...