Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

The Sims 3



Ja nu har man spelat spelet en hel del och testat nästan de mesta av de hela.
Helheten tycker jag spelet är kanon, de som i mitt fall drar ner de är old dator tyvärr. Jag var dock inställd på de, men man blir endå lite besiken att de ska krävas så mycket och att de krävs ny dator och inte bara någon del typ.
För min de om jag skulle vilja testa spelet i hela sin helhet så krävs de en helt nu burk för mig. Jag hade inga problem igår under dagen utan dom började mot kvällen. Krachade och hade sig och idag har de varit så flera gånger.

Grafiken i sig tycker jag är kanon trots allt. Visst att karaktärerna kanske inte ser så mycket bättre ut än tidigare.
Ett minus i mina ögon är dock att jag tycker att skapa en sim inte är lika bra som tidigare, men jag kanske har missat något. Tycker de är svårt att få fram snygga sim och speciellt då med ögon.
Sedan hade jag hoppats på lite mer variationer av smink (fanns en kanon brutta som gjorde kanon smink till sims 2, tror jag hade allt nerladdat).
Plus är dock hur man kan ändra färger på kläder och tillbehör. De var de bästa dom kunde hitta på för nu behöver man inte massa nerladdade kläder osv som många av oss ville ha till ettan och tvåan.
Ett plus till är så klart personligheterna som man kan välja. Än så länge har jag varit lite feg och bara testat dom positiva, men de kommer väl de också.

Upp lägget att man nu kan röra på sin sims tycker jag verkligen om, men att man bara måste hålla sig till en familj tycker jag inte är så kul. Trodde man kunde skifta mellan olika familjer och att när man spelade en annan familj skulle de komma upp val man behövde välja. Så som att gifta sig el göra slut osv.
De jag sett än så länge är att dom andra familjerna åldras bara, inga nya barn, inga nya relationer osv.
Så som jag tycker att de har låtit på EA att de skulle vara, men jag kan juh ha fel.

Min Familj?
Har skapat två konton/städer och i den ena har jag två vänner (som från början var främlingar pga att ja ta till tjejen senare). En Man och En Kvinna. Mannen är en som har svårt att bilda sig och önskan är att få blir pojkvän till 10 stycken (har lyckats med 4 än så länge) Han har barn med dom 4, vilket än av dom är rumskompisen/exet (åh han är även kompis med dom alla nu vilket var en rätt kul grej, bara vara vänner typ).
Kvinnan är en sim som söker efter kärleken och har nyss hittat den i brodern till en av mannens ex.

Den andra familjen som jag skapat nu är 2 syskon, med helt olika mål. den ena vill komma upp till nivå 10 inom polisen och den andra vill bli musiker. (Den är skapad idag så jag har inte kommit så långt med den).

Så vad tycker jag då i helhet, jo att spelet är kanon fast kräver mer än dom angivit som minimum systemkrav (Vilket jag kan erfara då jag ligger lite över dom kraven) Så bättre att vara hårdare på kraven än att ha minimum som inte stämmer in sådär direkt.
Jag tror att man kan ha mycket kul med spelet om man har en dator som klarar av de till max.

Så mitt betyg blir 3 av 5
Då bara pga att de inte funkar som de ska trots att man ligger över minimumkraven.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...