Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Träning!

Jag måste verkligen vara knäpp. Har länge undrat vad de är för speciellt med Nintendo Wii men så när jag läste om ett träningsprogram till Wii blev jag bara för sugen. Tänkte de kunde juh vara något för mig att komma igång med och något som kanske är kul också på samma gång.
Så i Onsdags var vi inte till Örebro och införskaffade Wii med Sport och köpte till Active som de där träningsspelet heter. Nu tänker nu att jag måste vara koko, de finns väl inget spel i världen som kan ge något aktivt. Jag kan bevisa de, efter två dgara sitter jag nu här med välden träningsvärk i nästan alla överkropps muskler.
Idag vet jag att jag lever iallafall.
Så vad tycker jag då. Jo sport är kanon kul och jag och min man bara älskar att slå varandra i Bowling, men jag har även hittat en lite förkärlek till tennis. Åh en annan rolig sak, man kunde göra ett test för att se hur gammal man var. Ingen trevlig syn. 79 år fick jag första gången och igår fick jag ner den till 57 år.


Active de är mer inriktad på träning som sagt och vi har hittat en hel del roliga saker så som Dans och även där tennis. De dom dock har missat lite är när man ställer in en profil så går vikten bara upp till 136 och de tycker jag är lite dåligt. Den medförande benbandet för att lägga den ena dosan i är också lite dumt att den är så kort, den hade kunnat varit längre för man fick endå med en förkortare för dom som behövde de. De bästa vad dock att man kan vara med i utmaning på 30 dagar el göra egna program el välja färdiga program. Vi gjorde dock egna då jag inte kan ha de där bandet som håller ena dosan, så dom övningarna får jag nu välja bort. + att jag tänker på knäna och jag tror även att för mig är träning för överkroppen viktigare pga ryggen. Dumt att slita ut knäna i förväg.
I helhet så gillar jag de och vet nu att de ger träning för annars hade man inte haft träningsvärk nu. Så nu ska jag få vila i helgen, men till veckan kör vi igång igen.
Målet är att jag ska komma på en lösning till den där fickan och att kunna köra utmaningen i 30 dagar och även träna minst 3-5 dagar i veckan och att öka på tiden lite vecka för vecka. Jag kommer så klart på denna träning även lägga in prommenadmål och de stora prommenadmålet är nu att lyckas gå stora rundan runt hela vårat bostadsområde (en tur som ligger på 40-50 min).

Idag är de dock vila som gäller så musklerna kan återhämta sig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...