Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Utställningen i Karlstad.

Igår bar de av till Totohallen på Färjestads Travbana, Karlstad för Inoff utställning. De blev som vanligt tidig morgon. 06:00 ringde klockan och de var bara att kliva upp. rastade av rambo lite fort, men någon frukost ville han inte ha. Vi fixa med oss och fika och så klart något gott till Rambo. Klockan var väl runt 7 när vi börjad åka.


Vädret skulle vara mullet men med uppehåll.
 

Vädret var dock inte som dom sagt, utan de snöade en del och var så moddigt så på vägen och därav vi åkte lite tidigare. Ifall de skulle bli stopp under resan. Dom enda stoppen som blev var då Rambo sa till att han var pinknödig. (Pojkar)


När vi kommit fram så visade de sig att de inte var som vanligt 20 parkering, nä utan automat och 30kr parkering. De var lite kö in, men de gick rätt fort endå. Vi hittade en hyfsad plats, men efter ett tag lämnade några hundägare och då kunde vi fytta till en bättre plats. Åh Rambo blev så betuttad i tiken som satt bervid oss. En Svart liten pudeltik, hel go var hon också. Tror både hon och Rambo fattade tycke för varandra. *fniss*


Rambo hade 60 hundar innan sig, så de blev en del väntan. Vid lunch till lagomt tills de började kurra lite i magen då var de våran tur. Åh idag var de jag (matte) som skulle visa Rambo. Jag gjorde Rambo klar och gick lite fram och tillbara med honom för att få igång han lite och puffa till lite. Stände mig vid ringen när dom ropade upp nummret före oss och vilken tur att jag gjorde de. Numret före oss kom inte och då kom leendet då dom såg att jag redan stod vid ringen så de var bara att vinka in mig och Rambo.

Började med 2 varv runt i ringen, sedan fick jag ställa upp Rambo och Domaren gick ifrån så att jag kunde ställa honom ordentligt. Han var så duktig så och jag tyckte han stod mycket bättre (men vi ska ända träna lite mer på de där). Sedan fick jag lyfta ner honom och gå fram och tillbaka ett par gånger och sedan ställa honom framför bordet. Mycket skrivet blev de och sedan bad hon mig en gång till gå fram och tillbaka.


Rambo fick HP och blev BIR. Åh direkt på de så var de gruppfinal, så de var bara snabbt skynda sig ur ringen med rosetterna till husse och sedan in igen. Åh då vra de 2 varv runt som gällde. Sedan tog hon en och en som fick gå fram och tilbaka. De var 5 stycken i terrier gruppen och Rambo slutade som BIG-3. Jag kan inte vara stoltare över honom och mig själv.


En trött Rambo, så bilden blev inte sådär super bra tyvärr, men vad mer kan man kräva när man bara måste ha bild på han och rosetterna.

När man blev Placerad i gruppfinalen fick man även välja en sak och de blev en bitleksak som jag valde och de är klart att efter att matte bråkat om att stå för att ta kort på honom och rosetterna så måste man juh få beröm genom att leka lite.









Nu är de juh ett tag tills nästa utställning och då hinner vi träna mer. Så nu vill vi ha vår och sol så man kan vara ute och träna mer. De blir träning för hela slanten tror jag. *fniss*

Kommentarer
Postat av: Tess

Tävlingen är avslutad om resan till Östeuropa kika in å se om du haft tur



Så har jag även startat en ny tävling där du kan vinna mumin mugg/kopp från

Designer

Tove Slotte-Elevant



ha en toppen dag

2009-03-30 @ 00:17:15
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Kristina

Han är så fin! :)

2009-03-30 @ 15:05:16
URL: http://rosenlunds.blogg.se/
Postat av: Kristina

Grattis förresten! Det ska gå bra ska du se :) Spännande! Längtar också till våren!

2009-03-30 @ 18:25:53
URL: http://rosenlunds.blogg.se/
Postat av: Malin

Aha, så du ska belöna dig med lite shopping av Varuhuset... Låter som en mycket bra idé! :-)

2009-03-31 @ 11:05:35
URL: http://holtakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...