Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Bredbandsbolaget.

Idag tog jag tag i de och ringa dom för att klaga åter igen. Är så less på alla jävla ursäkter som dom kör med. Vet ni vad dom sa var felet nu då?
JO nu vad de fel på kabellängden mellan telejacket och modemet. Hon menade på att de ska vara Max 3 meter mellan modem och telejacket. Behöver jag säga att jag har 8 meter. Första gången jag ringde då var de fel på min dator och på nätverkskabel och på gatewayen. Andra gånge jag ringde, så sa dom samma sak, men även att de kunde vara trasig telefonkabel och hon skulle skicka en ny. Mindre än 1 meter kabel fick jag.

Åh nu vill dom att man ska ha modemet i hallen. Fan heller att jag sätter ett jävla skit fult modem på snygga väggen i hallen (Ursäkta att jag är lite irriterad). Inte bara för att vi nyss har börjat renovera utan jag tänker även på att vi har hund och katt. Men som sagt de var deras enda kommentar, att jag måste flytta modemet närmare jacket och att de var juh inte dom som hade skickat en 8 meter lång telekabel med modemet. De var juh något som jag hade typ... Dom kudne inte äns ta på sig att dom hade med modemet skickat en telekabel som var 8 meter lång.

Jag blev så förbannad, så jag tog och plockade ner modemet för att se om jag kunde lösa problemmet så att jag åtminstone kunde köra Tptestat (el vad 17 de nu hette), men inte än gick pga att jag inte har någon nätverkskabel som är så lång. Så jag ringde upp igen och påtalade detta. Då sa dom att jag skulle gå och köpa en ny nerverkskabel så jag kunde testa. Har 3 mil in till Örebro och här på orten kan man inte hitta någon kabel, då sa han att jag kunde fråga en granne. HALLÅ! vad 17 är detta för support....
Som om de skulle vara droppen då. Jag fick honom att skicka över mig till säljarna på BBB och frågade då om vad de skulle kosta mig att gradera upp till trådlöstmodem... Men va tror ni dom sa. Du kan inte för de för din station är inte uppdaterad. VaFan! Hur kan då grannarna här ha trådlöst (har lånat en av grannarna uppkoppling några gånger då mitt varit så segt så att man inte kunnat göra något. Kan även se andra som har trådlöst som är lösen skyddat)? Jag fattar noll nu. Åh vet inte allt vart jag ska ta vägen. Är så arg och less nu på skiten, så jag funderar ärligt på att byta.
Frågan nu är vilket kan man lita på? Vad skulle ni göra?

Uppdatering!
Jag har nyss pratat med telia och där skulle både telefon och bredband tillsammans kosta oss mindre än vad bara bredbandet gör idag. Hos dom kunde jag även få trådlöst (Vilket han tyckte var super konstigt att jag inte kunde få hos BBB då dom kör med samma märke av hårdvara). Så nu ska jag smälta all information och fundera lite och till veckan ska jag väl gå in på Teliabutiken på marieberg (om vi får vägarna förbi).
De lutar väldigt mycket åt att jag byter till telia nu. De bästa var att man kunde få plats för 5 hemsidor och 5 mailadresser och de är juh kanon jag som har några och så kan mannen kanske få en egen riktig mail också. Ska bolla med mannen sedan när han kommer hem ikväll...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...