Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Trappan!

Vi börjar få lite tidsbrist nu om vi ska hinna med. Jag vet man ska inte stressa, men första gången är de lätt att man missberäknar tiden en del. Så nu har jag google:at på målade trappor och hittade en rätt så bra sida med denna informationen. (Texten är får denna sidan)

Målning av trappa

• Rengör trappan med Jotun Kraftvask. Tag bort tvålresterna genom att tvätta med en trasa med rent vatten.

• Trappan mattslipas med fint slippapper. Tag bort slipdammet.

• Jack och repor lagas med snickerispackel Alkyd om trappan skall lackas. Vid målning används oljebaserat spackel (Jotun Spackel för Trä, oljebaserad).

• Välj mellan lack eller Oxan Golvfärg för trä. Skall du lacka bör du använda blank lack i första strykningen. Glansgraden väljes i sista strykningen.


Så en fråga. Ska man inte slipa bort all Lack från trappen? behöver man bara matta hela trappen som dom skriver? Här har juh vi trott att vi måste få bort allt, vilket har varit ett h-vete kan jag säga. Åh nä jag har inte gjort grovgörat pga ryggen. Jag har tagit dom ställen som jag kan sitta och slipa. Behöver man bara matta ner lacken så kan vi juh hinna med de ikväll och jag kan grundmåla imorgon då mannen är på jobbet då färgen ska torka i 16 timmar. Vi har juh sovrummet uppe...
Varför vi måste hinna måla trappen nu är pga att vi vill få den snygg innan mattläggaren kommer och lägger in den nya mattan i hallen. Bättre att damma ner nu än sedan.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...