Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Trappen...

Natten mot Lördag så grundmålade vi trappen och idag håller mannen på att måla första omgången med färgen. Redan efter grundfärgen såg man hur härligt ljust de blev i hallen. Åh nu är jag 110% säker på att jag även valt rätt tapet till hallen för den blir så bra mot en ljus trapp.

De som varit jobbiast nu är att vi måste ha katterna instänga i köket, vilket dom inte tycker är sådär super kul. Turbo är helt förtvilad i perioder. Som nu sitter lillbubben och jamar i köket (får kolla om jag ha nå gott åt dom sedan). Hundarna dom är i Vardagsrummet med mig, då jag just nu måste vila lite. Att grunda en trapp är inte ett jobb för mig kan jag säga. Jädran va ont jag fick och fick vila mellan varven för att inte ta ut mig helt. Skit rygg. De är juh tur att man har en sån underbar man som ställer upp och målar själv nu. Åh just nu tror jag de blir bättre när han är ensam och inte två som håller på, på två olika håll typ. De tar juh lite tid också. Vi trodde vi skulle hinna med två stryckningar idag, men så lär de inte bli tyvärr... Så trappen blir nog inte klar förens ondag, då min man jobbar Måndag och Tisdag. Åh jag ger mig inte på att måla trappen ensam kan jag säga, för jag vet att ryggen skulle inte klara de.

Nog om de nu. Snyggt ser de dock ut att bli. Efter köket är klart så ska vi ta tag i räcker som ska slipas och sedan målas blankt svart... De kommer bli så snyggt så...
Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

sv: Jag brukar använda kicks sprayen som tyvärr är slut just nu, så tvättar jag kanske dem riktigt när jag använt dem 3 gånger (beror på hur ofta jag använder sminket osv).

Däremot använder jag dem inte under tiden för att rengöra penslarna mellan olika skuggor eftersom den är ganska stark så det skulle nog sticka i ögonen för att den fortfrande är blöt och jag vill ju inte använda en blöt pensel. Skulle nog bara funka på syntet isåfall.

2009-11-22 @ 18:12:35
URL: http://designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...