Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Debatt på SVT.

Jag spelade juh in debatten som gick i torsdags på SVT.  Åh jag såg de igår. Inte tyckte väl jag att de var något speciellt direkt (dom skulle haft med mig, för då hade dom fått debatt kan jag lova).
Första debatten var om mordet på den där tjejen och om straffet dom fick el vad man ska säga. 1 år och 8 månader är för mig inget straff för mord varesig man är 16 el inte. Satt en dam där från (V) och sa att hon tyckte att straffet var lagomt. Va Fan 1 år och 8 månader för MORD. De är juh skrämande. Vad kommer hända med den/dom där 16 åringen/åringarna då dom redan vid 16 år har tagit livet på någon?
Vilket hån de måste vara för familjen som förlorade sin dotter och få veta att om 1 år och 8 månader är dom ute och vad är de som säger att dom då är "friska" då och inte gör detta igen?
Nä, hårdare straff och då menar jag inte att dom ska sitta inne hela livet, men inte bara vård och sedan slänga ut dom i samhället igen. Utan att man låter dom får en längre vård period och sedan får ha boja på sig och anmäla sig regelbundet. Man måste juh anpassa sig in igen och de kan vara svårt för en del och dom har juh redan fått mördar stämpeln på sig och de är något som är svårt att tvätta bort.

Andra delen var de om Plastik och Lulu Carter var juh där. Åh herre gud som hon ser ut om sina läppar. Hur kan man göra sådär mot sig själv? Linda ser juh inga vidare ut hon heller om jag säger så, men hon skulle tydligen minska ner sina bröst nu. Åh som jag trodde så var de mest storleken på brösten som hon ångrat.
De värsta var då en bloggare på 16 år, fatta 16 år och vill gör plastik i framtiden. Vad 17 är de som händer. Åh ska jag uttala mig så såg hon jätte bra ut och jag hoppar verkligen inte hon förstor sig om några år med plastik.
De var en behandling som jag ansåg var helt okej och de var Lulu då dom fixade pigmeneten i huden. De är juh en tråkig sjukdom el vad man ska kalla de. Hudåkomma och då tycker jag inte de är fel att behandla de, men de är inget måste i mina ögon.
Att ta till plastik för att man känner sig old, de är av helt fel anledning och då behöver man terapi och inse att man faktiskt åldras med åren. Va en kille som var med som hade plastikop sig bara för att han ville se ut som han en gång gjorde som yngre.
Nu säger jag inte att man inte får göra detta, för man få ta sina beslut själv och de är fri vilja. De som irriterar mig mest är att dom för över de på den yngre generationen och en dag kommer de bli vardag att op:a sig. Åh de skrämmer skiten ur mig rent sakt. Jag tycker man ska aceeptera den man är och att utseendet är inte de viktigaste i livet, utan välmående. För hur bra mår man efter att förstört sig med plastik? Å rynkor är ett tecken på erfaren het i livet och de är bara att aceeptera att vi åldras som sakt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...