Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Kvalsterallergi.

Sedan jag var liten har jag haft så problem med att jag vaknat varje dag med en snuva och ögon och näsa som bara rinner. Har vid flera tillfällen rådfrågat med läkare, men ingen har velat kolla upp VARFÖR.
Nu sitter jag här och de kliar en del och ögon och näsa bara rinner (som en förkylning typ, fast jag vet imorgon kommer de bara vara någon timme el två).
Så jag beslutade då jag vet att jag fått utslag på kvalster på allergitestet som gjordes när jag var liten. Åh de jag hittade var inte de jag ville veta om jag säger så... De kan inte vara något annat än kvalsetralleri. *suck*

Den egna sängen är den största allergenkällan vid kvalsterallergi och allergibesvären är därför svårast på natten och morgonen.

De viktigaste åtgärderna för att lindra besvären är att minska risken att andas in allergen i sängen och att säkerställa att ventilationen är bra.

Källa

Enda lösningen som dom på den sidan har är allergiskydd och va tror ni, jo dom kostar en hel förmögenhet. Så just nu är jag så less och vet inte längre vad jag vill. Jag hade stora planer på framtiden, men ska jag vara så här hela livet och att enda lösningen till hjälp är något som kostar... Ja då är de bara att Acceptera att inget kommer att bli som jag vill någonsin (Nä jag är inte negativ. Jag ser bara sanningen).
Någon som vill byta med mig???
Åh innan någon säger de... Dammsug mer!

Städning hjälper inte

Städning minskar inte kvalsterallergibesvär. Generellt kan sägas att det i en välventilerad men mycket dammig bostad i Norrbotten inte finns
kvalster . Medan det däremot i dåligt ventilerad bostad i Skåne, trots daglig och intensiv städning, finns gott om dem. Skillnaden beror på att det är naturligt torrt i norr och naturligt fuktigt i söder, inte på skillnader i städning.

Intensiv dammsugning av madrassen kan minska mängden kvalsterallergen men antalet kvalster minskar bara marginellt. De finns längst in i madrassen och håller sig fast i stoppningen med hjälp av hullingarna på benen. I en undersökning minskade antalet kvalster med 4 procent efter noggrann dammsugning i 10-15 minuter.

Det finns inga undersökningar som visar att torrmoppning är bättre än våtstädning om man har
kvalsterallergi. Det viktigaste är att fukt som tillförs i samband med städning och andra aktiviteter i en bostad effektivt ventileras ut.

Källa
Kommentarer
Postat av: Katja

Fy så jobbigt :(

2009-09-21 @ 22:34:33
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...