Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Avslag

Det var som jag trodde, informationen på hemsidan är så luddigt. Så den får oss långtidssjukskrivna att tro att de finns hopp att få Alfa-kassa, men de finns de inte. Fick nyss via telefon från Alfa-kassan vet att jag kommer få avslag pga att jag inte någon gång under dom senaste 5-6 åren haft ett jobb på minst 6 månader. Så 1-0 till myndigheterna eller man kanske skulle säga 2-0 då jag säkerligen inte skulle få pengar av soc heller. Nu hänger det på det sista grässtrået och de är FK och vi vet nog alla att där kommer de även bli nej. Om, jag säger bara om det inte skulle bli avslag. Så vet jag att jag endå bara har ca 3 månader kvar av den begränsade tiden och att efter den tiden är jag endå körd. Så det är nog lika bra att börja ställa in sig på värsta. Om ingen vill anställa mig (vilket inte är så säkert, bara titta på arbetslösheten och kraven på dom flesta jobben. Högutbildad eller flera års erfarenhet), så betyder det att jag förlorar allt och det kommer inte finnas något kvar. Allt detta bara för att man haft oturen att bli sjuk och sedan bara utkastad som en trasig pryl som är onödig och värdelös. Trots detta, så försöker jag vara lite positiv och hålla kvar att de kanske finns något gott där ute också, mitt i all skiten. Om de gör det, kan någon säga att den få hitta mig snart... Jag förtjänar de nog inte, men jag behöver de som mest nu.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...