Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Hitta insperation!

Idag kände jag att jag behövde lite insperation och vad är då bättre än att gå in hos bloggaren Anna - Vägen från 137kg. Där får man så mycket insperation och idag var de ett svar till ett inlägg som fångade mitt öga. Det handlade om detta med sug och sötsug. Det hade lika väl kunnat varit jag som hade ställt frågan. I svaret skrev hon om att man måste vara stenhård med kolhydraterna i början och att inte ens tänka tanken på vikten de första veckorna, bara fokusera på det som ligger till grund för problemet, sötbehovet, och bota det med bra, riktig mat. Blir man inte inspererad av det, ja då vet jag inte vad som inspererar. Jag fick insperation av det och det har gett mig lite mer spark i baken. Så nu är de hårda tag igen och denna gången är det jag som ska vinna över suget och då speciellt sötsuget. I fredags satte vi oss ner och gjorde matsedel för kommande vecka och helgen. De känns verkligen super och vi har även lyckats hålla den också. Vi har även lagt in en måltid som ska vara helt vegitarisk (vilket varit lite svårare att komma på olika variganter, någon som har förslag?). Försöker även lägga in lite fisk, som vi är dåliga på att äta, så får vi se hur det går nu med våran begränsade ekonomi.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...