Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Vet inte vad man ska säga!

Igår ringde jag AF handläggaren igen. Jag fattar inte detta. Vad ska man göra? Vad kan man göra? Dom är lika dåliga som FK var/är. Samma sak igen, att man ska fundera på vad man vill göra. Hur ska jag veta det? Hur ska jag veta vad jag vill göra, när jag inte änns vet vad som finns där ute? På detta så kämpar jag fortfarande mot smärtan och har även på AF Rehab fått höra samma sak som på överviktsenheten, att den medicinska biten är viktigast. Hur ska man tolka detta? Den ena säga si och den andra säger så. Handläggaren fråga satte mig igår om jag verkligen skulle klara av en kurs som jag skulle vilja gå (den är på 6 veckor och dagligen) och de får mig att känna mig så kluven. Om dom i frågar sätter mig så mycket, Varför fick jag då inte vara sjukskriven och ha sjukersättning? Varför ser FK mig då som frisk? Läkare och AF Rehab och Överviktsenheten, ser mig som sjuk. Det är så förvirrande. Detta har fått mig att fundera en hel del och den riktiga sömnen existerar inte längre. Var länge sedan jag som så här dåligt. Man kan juh inte sluta tänka på framtiden och att jag är utanför allt. Ska det vara såhär? Med utanför menar jag, att inte få den rätta hjälpen och att ingen lyssnar på mig och ser vad jag behöver. Jag behövde den medicinska rehabiliteringen redan från början, men vad har jag fått? Inte ett skit, utan jag har fått kämpat på själv, så långt som jag orkat och inget av detta har hjälpt mig. Träningen, värktabletter, tensmaskin, inget av det har funkat mot smärtan och nu när tiden börjat rinna ut så har jag med mina egna sista krafter fått tid hos smärtenheten (vilket jag borde fått för länge sedan, men de var inget jag viste fanns). Ibland fattar jag inte hur man orkat ta imot så mycket skit och motgångar i livet. Att nu bli ifråga satt, om man verkligen är sjuk. Försäkringskassan är en försäkring som vi alla betalar via våra skatter, men funkar den som en försäkring? Där är svaret nej. Exempel: OM ditt hus brinner ner, så kontaktar du ditt försäkringsbolag (som sjuk är då detta Försäkringskassan) och dom skickar ut en som ska kolla upp det hela (som sjuk blir detta FKs egen läkare), se så det verkligen har brunnit och vad orsaken var. Denna medelar sedan försäkringsbolaget (som sjuk FK) och dom har beslutat att det inte alls har brunnit hos dig eller att det var du själv som tänt på för att få ut pengar, trott att de nu verkligen har brunnit och det har bevisat att de varit olycka. Då förlorar du allt, du kan till och med lämna försäkringsbolaget och vända dig till någon annan (detta kan man inte göra med FK, utan alla måste betala för detta, även om försäkringen inte funkar). Som ni kan läsa, så är FK en enormt dålig försäkring som nu har ifråga satt många sjuka om vi verkligen är sjuka, fast vi har både läkarintyg och kanske även andra intyg på att vi verkligen är sjuk. Dom är förbindade av dom nya regnerna som dom fått och det har aldirg varit fel på reglerna innan, utan felet har legat hos FK själva. Dom vet inte vad dom ska göra och har varit slöa och inte tagit tag i oss sjuka och inte lyssnnat på vare sig oss sjuka eller våra alla läkare. FK skulle behöva ha hårdare personal regler, som att ta tag i saker redan från början och inte bara fråga sätta oss och sedan kasta ut oss och in i AF som heller inte vet vad dom ska göra med oss. Jag ber verkligen till gud att det inte finns fler som mig, som sitter i sistsen där man varken har rätten till någon form av ersättning (varesig ALFA-kassan eller Soc) och fortfanade kämpar mot smärta (eller vilken annan sjukdom/skada man har). Att sitta helt utanför hela systemet och inte kunna göra ett skit åt det.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...