Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Då var det julafton då!

Åh här sitter man, med Turbo i fönstret (kollar nog in fåglarna eller så är det snöflingor) och Rambo ligger på golvet här på sin filt och snuffsar, medans Rita ligger i hallen och snuffsar. Ska snart leta lite strumpor och ta en prommenad hade jag tänkt. (Tindra hon ligger säkert uppe på kattställningen).

Vem kan undgå att det är julafton idag?
Alla på gatan har besök (utom jag) och det är så där tyst som det brukar vara en julaftonsmorgon. Mannen är på jobbet och kommer väl inte hemme förens runt 18:30 (om det inte blir stul vill säga, vilket det oftast blir tyvärr denna tiden på året).
Jag har nyss ätit min frukost, 2 (ja ni läste två) vörtlimp smörgåsar med leverpastej och svartpeppar och ett stort glas Apotekarens julmust Light.

Vad ska man göra?
Ja, det har jag ingen aning om. Vad jag ska hitta på denna dagen, men känner jag mig rätt blir det väl en del tv-tittande om inte annat. (kom just på att vi glömde hjälpas åt att sätta tillbaka HDMI sladden i DVDn och den som är så krånglig att få på plats, så man måste nästan vara två). Större delen går nog åt att vänta och titta på klockan och önska som sagt att den skulle blir efter 18:00, så mannen kan få komma hem.
Känner på mig att det kommer bli en riktig skit dag och dagen kommer kännas som en hel evighet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...