Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Julafton

Julen ska vara en underbar tid då man kommer tillsammans med sin familj och släkt, men inte för mig. Mannen jobbade Julafton och jobbar resten av helgen också. Vilket gjorde att jag fått fira hela julen ensam och hur kul är det. Visst man kan fira jul en annan dag, men hur kul är det då? När ingen annan vill det. Vi är två hela året om och till jul vill man kunna fira med andra. I år hade jag verkligen önskat att jag hade haft råd att åka upp över, men den lyxen fanns inte. Jag firar helldre jul med någon, än att vara helt ensam som det blev i år. Man såg alla andra få besök hela dagen och så även idag (juldagen). Åh jag är fortfarande ensam. Värsta julen någonsin och jag är rädd att detta kommer sätta sina spår, då jag nästan nu önskat att vi inte pyntat allt i år. Fika, någon? Så julafton fick jag göra det bästa av helt på egen hand. Vaknade runt 8 tiden och kollade av nätet lite, medans jag satt och försökte njuta av två vörtsmörgåsar med leverpastej och svartpeppar, tillsammans med ett stort glas julmust light. Sedan innan Trolltyg i tomteskogen, tog jag en 20 min prommenad med hundarna (så att dom fick läsa julaftons hundnytt) och trots kylan så njöt Rambo av att få vara ute och gå. Jag var halvt dö när jag kom tillbaka pga ryggen, men man får ibland bita ihop. Tittade på Trolltyg i tomteskogen och piffade upp naglarna lite med Isadora Wonder Nail - (651) Silver Sparkel. Efter det gick jag upp och försökte piffa till mig lite (blev kanske inte sådär super bra dock). Jag blev klar strax före Kalle, så jag gick ner och satt mig i soffan och drog täcket på mig och Rambo kom och hoppade upp brevid och la sig vid fötterna på täcket (han har lärt sig att han måste ligga på något i soffan). Mot slutet av Kalle började det kurra i magen och jag gick till kylen där en jultalldrik stod och väntade. Fick värma jansson och kött bullarna på sidan. Resten av tiden, fördrev jag med att titta lite på film som gick på tv. Strax efter 6 tiden tog jag fram julduken och la på köksbordet och gick upp i jullådan och tog ett rör med plast julkulor. Dekorerade mellan ljusen med dom, för att försöka få lite mysigt. Så vid kvart i 7 kom mannen äntligen hem och då medans jag såg på Jonssons jul, så fixade han ordning äggen och sedan satt vi i köket tillsammans och åt lite julmat. Vart dock inte lika mysigt som jag hoppades på och känslan fanns bara inte där. Sedan avslutade vi kvällen med pepparkaksglass med fruktsallad i vardagsrummet, med en hel del tända ljus på bordet. Sedan byte vi julklappar (eller vad man ska säga, då han betalat allt). Han blev jätte glad när han öppnade sitt paket och såg Trolltyg i tomteskogen på dvd (han missade den på tv, då han jobbade) och jag fick ett par rosa (ja, ni läser rätt) fårskinstofflor. När jag sedan skulle krypa ner i sängen för att sova, såg jag att det låg något under täcket. Ett paket till (vi hade sagt bara ett). I paketet fanns ett set med tre små burkar Body butter från The Body Shop - Olive Body Butter , Shea Body Butter , Coconut Body Butter (När vi var på TBS sist, hade jag kollat på dom där).
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...