Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Juldagen

Juldagen började med utgång för hundarna och sedan satt jag vid datorn en stund. Sedan tog jag beslutet att se på film, men jag hann inte mer än stänga ner datorn, så ringde mannen. Svärfar hade ringt honom och frågat om vi ville komma över på kvällen och att han då kunde åka förbi och hämta upp mig. Så det var bara att börja göra sig i ordning.

Kanske en liten tråkig make up, men det fick duga. Hade lite tidsbrist.

Jag fick plocka ihop en påse med kläder åt mannen, så att han kunde åka direkt från jobbet. Hundarna fick stanna hemma, då Svärfars katt Smulan inte vill vara ute. 

Vid 17:00 kom Svärfar och hämtade mig och jag fick spendera lite tid hos dom ensam, då mannen inte kom förens runt 19:00 tiden. När han hade kommit, byte han om så han inte behövde sitta i arbetskläderna. Snäll som jag var hade jag lagt med både hårborste och deo.


Vi blev bjuden på julmat. Det bästa var att dom hade lite sånt som vi inte köpt i år. Älskade revbensspjäll och sedan även kalvsylta (egen gjord), så gott så. På bordet hade Svärfars fru dekorerat med en sådär pälsilver slinga med lampor. Så mysigt så.

Efter julmaten satt vi och kollade lite på tv och små pratade. Dom bjöd även på lite fika. Jag avstod dock, men tog några knäck som Svärfar hade gjort.

Sedan fick vi några julklappar. Först ett kuvert var och sedan paket (kan säga att vi blev lite chockad, då vi oftast bara får kuvert). Mannen han blev lite förvånad att jag fick ett paket mer än honom. I kuvertet fick vi pengar. I min mans paket fanns ett litet Lasse Åberg glas. I det första av mina paket fick jag ett pressentkort för två klippningar på en salong här på orten (kommer skriva lite mer om detta i ett annat inlägg) och i det andra paketet fanns ett set med Showergel och Lotion. Helt klart godkänt och kvällen blev riktigt mysig.

Vi fick en liten bonus också, då jag och Svärfars fru satt och snackade om ljus och dekorationer. Nämde jag att vi hade varit på lågpris Magasinet och kollat på en lyckta, men vi tyckte den var lite för dyr. Då sa hon att dom hade en som bara stod, för att hon inte gillade den pga. att den hade hängande koppar där man satt värmeljus och att det var så jobbigt att hålla på med. Jag som bara älskar den typen. Så hon sa att vi kunde få den.
Det roliga var, när vi kom hem. Då insåg vi att den var storleken mindre än den vi redan hade, men det var helt okej endå. Nu är denna dock röd, så den lär nog bara komma fram över jul. Är endå riktigt nöjd, då jag som sagt älskar det typen av lykta.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...