Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Blir så förbannad!

Idag kunde man läsa en artikel på Aftonbladet om Sjukförsäkringen. Jag blir så förbannad. Jag har inte blivit sjukskriven och fått ersättning bara för att mörka arbetslösheten. Jag han bara gå ur gymnasiet innan jag åkte på inte bara ett utan 4 diskbråck, blev akut OP då jag hade så ont att jag inte tog mig ur sängen pga smärta. I mitt fall hade jag oturen att efter min op bli stilla sittande på Arbetsförmedlingen´s "söka jobb kurs" och när jag studerade, som ledde till att jag blev sämre och sämre och sedan blev sjukskriven pga smärta som jag hade och än idag har. Så som vanligt när de gäller artiklar så drar dom alla över en och samma kant. de som har bristit hos FK och som gjort att många unga blivit kvar är att de inte finns någon riktig rehabilitering att få. Under mina 10 år så har jag fått kämpat själv och de ända FK gjort var en medicinskutredning som inte bara gav ett femte diskbråck. Utan även inte ett skit. Ingen inledning till en arbetsprövning el ens hjälpen att komma på vad man kanske skulle kunna testa på. Man får inte ett skit och de kan låta som ett lyx liv för endel, men jag lovar de är de inte. Man förlorar så mycket av sig själv, speciellt om man blir så länge sjukskriven som jag varit. Man blir osocial och tappar de mesta av sitt självförtroende (de gäller dock inte alla).
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...