Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Får de verkligen gå till såhär?

Igår kunde man läsa en hemsk artikel om ett kattjourhem. (Här)
Jag blev så förbannad på hur mydigheter i detta fallet kan se mellan fingrarna och låta denne fortsätta ha djur. De som inte uppkommer av artikeln är om hon har hundarna själv el om hon är jourhem åt dom också.
Att katthemmet inget kan göra, utan bara titta på, är de värsta. Dom måste juh ha någon form av rätt att med Polisen gå in och hämta katterna som "tillhör" katthemmet.
I detta fallet så tycker jag att denne skulle ha fått djurförbud direkt och att katterna hade kommit till katthemmet och att hundarna fått komma till något bättre.

Katter är renliga djur och gillar inte alls smuts (bara ta Tindra, hon visar allt när hon tycker lådan ska tömmas. Genom att lägga en fin hög utanför lådan. hon är en renlig dam hon).

Jag skulle ställa upp som jourhem om jag hade mer råd och om de nu inte var så att jag har en annan syn på en del saker, än vad katthemmet har (vet att de finns dom som slutat pga den anledingen). Sedan är de annat som jag inte tänker gå in på nu, för de ligger bakom mig.

Våran Missy Kisse, hon kom från Örebro Katthem.

Under artikeln var de en kommentar som jag blev sådär, "varför skrev inte jag de där".
Denna skrev, citat
"Katthem, djurskyddet, veterinärer och länsstyrelserna borde gå samman i en vaccinations, kastrerings och märkningskampanj. Utmärkt sätt att föra fram budskapet är mjölkpaketen. Tex kan kampanjen pågå under försommaren där veterinärer ger rabatt, katthemmen har info på torg och i affärer, länsstyrelsen står för reklamen på mjölkpaketen. Behöver inte bli så dyr kampanj och till hösten kanske man kan minska antalet oönskade katter med 50%."
Slut citat.

Jag tycker detta skulle vara en kanon grej. Åh jag tror att de skulle nog minska hemlösa kattungar mer än bara 50%. De jag även kan tycka, är att de skulle vara mer accepterat att lämna in sin katt el hund på katthem, hundhem, polisen el liknade. Jag tror att dom som lämnar sina djur ute i skogen, efter vägen osv skäms för att våga lämna iväg sina djur och då få kritiken. Jag tycker man ska belöna dom som kan vara raka och ärliga, att säga de funkade inte med våran hund el katt el vad de nu kan vara. Nu vet jag att katthemmen har svårt att få plats med alla katter och så även dom få hundhem som finns.

Nu blev de längre än jag tänk mig, men en sista sak.
Mydigheterna borde bli hårdare, för de är juh inte första gången dom ser mellan fingrarna. De kommer juh komma upp mer och mer sånt här har jag en känsla av och då måste dom vara beräddda att agera bättre och ge djurförbud. Åh i detta fallet hjälpa Katthemmet nu att få tillbaka katterna.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...