Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Testas ditt smink på djur? - Del 2

Här kommer en fortsättning av mitt första blogginlägg om ditt smink testas på djur. (Här) Efter att ha fått mer info via en av bland mina favorit bloggar (denna), så kände jag att jag bara måste skriva ett inlägg till. Hon länkade till en sida (denna) och där kan man läsa om vilka som inte testar på djur, plus att de stod en Information som jag blev lite sådär, men gud så bra.

Citat:

"Till följd av djurrättsrörelsens uppmärksammade kampanjer och påtryckningar från europeiska konsumenter, kommer EU att förbjuda försäljning av djurtestad kosmetika den 11 mars 2009. Efter detta datum får kosmetika och hygienprodukter inte säljas om djurtester utförts av produkterna eller ingredienserna, även om djurtesterna utförts utanför EU."

Slut citat.

De känns juh otroligt bra att dom tar tag i de hela. Åh jag vet att de kan vara svårt att bara köpa produkter som inte testat på djur om man som mig kanske inte har den bästa ekonomin. Då är de juh lätt att man väljer dom där billiga märkena. Så jag sticker inte under stolen att jag har en del produkter från företag som visat sig testar både ingredienserna och själva produkten på djur. När jag köpte dom var jag inte medveten alls. Jag var som säkert måna naiv och trodde att sånt inte förekomm längre. Man kan juh undra varför dessa billighetsmärken (finns säker några dyra mäken också) ska testa på djur, när de finns exlusiva märken som inte testar på djur och har bra produkter.

Sedan blev jag lite chockad av att läsa om The Body Shop. Där kommer jag aldrig handla och heller inte Loreals produkter (För att se vilka märken som ingår). Tänk att H&M som jag hört skulle testa på djur, ligger med på listan över dom sin inte testar på djur (Kan de stämma?).
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...