Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Londonresan!

I Torsdags (14/1) vid 9 tiden hämtade mannens moster oss. Hundarna skulle vara hos dom medans vi var i London. Vi han med de mesta och fixade till hemma hos henne och genom lite vad Rita inte får äta och vad hon får.
11:35 skulle bussen gå från resecentrum i Örebro, men den var lite sen med ca 10 min. Vi var framme på Arlanda vid 14:58 ca.



Vi gick nästan direkt i väg och fixade med väskorna och sedan vidare in i kontroll djungeln. Åh nu ska ni få höra. Vi kom till kontrollen där man ska lägga sina saker, väska, jacka osv och sedan gå igenom en sådär ni vet. Åh tror inte på 17 att.... JO den skulle säga Bip Bip. Var bara att snällt gå fram till tjejen och ställa sig med händerna ute och hon fick känna genom en... Lite kul var de juh, för nu vet man hur de går till. Troligen var de en dragkedja som den reagerade på.
Inne på Taxfreen så kollade vi lite och köpte tandborste och tandkräm då vi insåg att vi glömt de. Jag kollade även lite på smink, men tycker de var lite dyrt (som vanligt). Efter de gick vi för att få i oss något att äta och de blev att vi delade på en räksmörgås. jag tog då en cider och mannen en öl till de. Gudars så gott.
Efter de var de bara att vänta. Kl. 18:15 skulle flyget gå, men de blev försenat och efter ett tag medelade dom att planet pajat och vi skulle få åka med ett inrikesplan i stället. 18:35 då fick vi börja gå på planet och trots att vi var försenade så kom vi inte så sent fram till London.

Väl framme på Heathrow, så var de bara att leta sig fram till informationen för att kolla hur vi skulle ta oss från flygplatsen till Hotellet. Åh de var enkelt, bara följa skyltarna Underground och gå och köpa en biljett och hoppa på tåget. Så smidigt så. ca 45 min tog de från flygplatsen till Russell Square. När vi var framme var de bara att nästan gå runt hörnet för att komma till hotellet Royal National. Vi skrev in oss och fick korten, gick upp på rummet för att se att de var två enkel sängar och ingen dubbelsäng som de skulle ha varit. Åh inne på toan kom chocken. Könshår på väggen vid toaletten och uppe i taket var de mängder av gula fläkar och de såg förjäkligt äkligt ut. (De var såna där fläkar som blir när fukten stannar kvar och blir till droppar i taket och torkar in om man inte städar ordentligt). De var bara att ringa ner och säga till och då sa dom att vi skulle komma ner, så fick vi ett nytt rum. Vi gick ner och sa då till att vi bokat ett dubbelrum, till svar fick vi att dom inte hade dubbelrum utan bara såna där tvillingrum. Fatta att man blev lite irriterad och hade vi haft mer pengar och kände till London bättre, så hade jag bett om pengarna tillbaka och tagit in på ett annat. Nu var de bara att ta de som de var. De nya rummet vi fick var åtminstone rent, men mer än så var de inte.


Detta är dock inget hotell som jag någonsin kommer rekommendera. Tre stjärnigt var de också, men de betyder inte ett skit i england fick vi reda på när vi var in och klagade hos ticket. De skulle juh även ingå engelskfrukost, men de fick man betala extra för om man skulle ha.

På fredagen (15/1) så åt vi frukost och sedan begav vi oss av för att kolla vart Dominion Theatre låg. På vägen såg vi The British Museum och tänkte att vi kunde gå in där och kolla lite. Åh ojjj vilket Museum de var då. De skulle ta oss en hel del tid att kolla genom allt, så vi beslutade oss för att om vi hann skulle vi ta de en annan dag mer intensivt.


På kvällen piffade vi till oss och beslutade att ta en Taxi till musikalen och sedan gå tillbaka till hotelet, då vi var lite sena av oss.


De var de grymaste jag någonsin varit på. Är de något man måste göra i London så är det att se en musikal. Nu såg vi Musikalen We will rock you och den kan jag verkligen rekommendera. De var länge sedan jag ryste sådär mycket som jag gjorde under hela musikalen. Tyvärr fick man inte ta bilder under musikalen, så de blev bara en bild på mig och mannen och sedan ett på stolen nedan för oss. (När musikalen skulle börja fick man höra, att man fick inte ta kort och skulle man göra detta blev man av med sin utrustning och fick böter. Om jag förstod rätt). På youtube kan man hitta en del klipp från musikalen, men jag är inte 100% säker om de är just dom som var nu i musikalen då den tydligen gått några år nu.

 

Detta är min favorit och de fanns inte ett enda hår som inte reste på sig då, kan jag lova. Åh de bästa och häftigaste är att de är live musik och de var denna kvällen som vi var på musikalen, dom kvarvarande medlemmarna ur Queen som spelade. De ni! Bara de var en upplevelse för sig.

På Lördagen (16/1) så regnade de och vi var båda rätt så slitna efter allt man gått, så de blev en lite slödag. Vi var ner till ett område där dom hade lite butiker och kollade lite. Slutade med att vi hamnade på puben, med en bitmat och lite öl/cider. På kvällen så satt vi i hotellbaren en stund, men gjorde rätt tidigkväll för att orka med söndagen.

På söndagen (17/1), våran 6 års bröllopsdag. Så hade vi planerat att göra London. Vi började med stadig frukost och min man han gav sig på den äkta engelska frukosten denna morgonen. Sedan gav vi oss av till Underground för att skaffa oss ett travel card (vilket jag kan rekommendera skarpt till alla som vill kunna se Londons alla sevärdigheter).

Vi började med att åka till Baker Street och gick till Madame Tussauds. Åh jag måste säga att jag tyckte inte de var sådär super, men kul att se endå. Inte var de så jag fick en såndär Wow känsla och ville återkomma flera gånger direkt. De som var bättre med MT än de dom har i danmark, var att här fick man gå efter typ en slinga och inte bara flera stora rum. Så man missade inget. Tycker även att 22,50 pund var lite mycket, för inte var de sådär super många kändisar. Tog nog nästan kort på alla, men dom fick dock inte plats. (Några av bilderna har min man tagit, då en del av mina blev skräp pga ljuset där inne och folk som kom ivägen).



Efteråt så gav vi oss tillbaka till Underground och tog tåget till London Bridge, vilket visade sig vara lite långt från The Tower och Tower Bridge. Så vi hoppade på RV1 och åkte typ bara 2-4 hållplatser för att sedan komma fram på Tower Bridge.


Åh gud va mäktigt de var att gå där över bron. The Tower såg vi lite av från bron, men dom höll på att renovera den. Så vi beslutade oss för att ge os vidare och klev då på RV1 bussen igen och åkte till London eye (som tyvärr just denna helgen var stäng pga renovering).


När vi började gå förbi London eye, så såg vi en byggnad på andra sidan vattnet och de visade sig vara Big Ben. Byggnader och utsmyckning de är något dom kan i London. Bara att kolla på Big Ben.

Sedan gick vi vidare till närmaste underground och tog tåget mot Buckingham Palace. Åh där höll dom på med en filminspelning och de var juh klart att jag skulle kasta fram min system kamera och ta en del bilder. (tyvärr låg de någon form av diss i luften på ett av ställena jag stod för alla bilder från den platsen var disiga, såg de ut som).



(kolla bilden längst till vänster så ser ni vad jag menar). Var rätt mycket folk i krokarna och många stod och fotograferade vakterna.

Dagen avslutade vi på Harrods, vilket jag måste säga inte var något för oss. Har man pengar, så kan jag fatta att man gillar stället för de var lyx. 36kr skulle man få betala för en 33cl cola i en av deras caféer, då kan ni nog fatta att de inte var något för oss. Ångrade mig dock att kan inte köpte en MAC borste.

Måndag (18/1) då vi skulle åka hem, var vi en sväng när till butikerna igen och handlade lite. Köpte TREsemme 1 och en free för 5,95 GBP (ca 68,26  SEK). Här hemma får man ge 89 kr styck för dom. På flygplatsen så såg jag att dom hade MAC och då slog jag till på en MAC 219 för 14,50 GBP (ca 166,35  SEK) tror jag dom skulle ha där och på Harrods skulle dom ha 17,50 GBP (ca 200,76  SEK). Då var de juh klart att man slog till, då denna hemma i Sverige kostar över 200kr (vet inte exakt vad man får ge). Så jag är stolt ägare av en äkta MAC borste. Hade jag haft mer pengar kvar så skulle jag köpt några till, men tyvärr så hade de gått åt en hel del pengar under resans gång.
De jag är mest ledsen över, var att jag inte fick tag på E.l.f produkter. Jag som hade planerat att kolla in om dom fått in några nyheter som inte kommet till webshopen + att nu måste man registrera sitt kort för att kunna handla över nätet med de för säkerheten.

Tisdag (19/1) 02:45 ca var vi i Örebro igen och där väntade mannens Moster och våra fyrbenta bäbisar. Rambo han ryggade tillbaka till en början och så började han nosa lite på husse och man kunde se på honom att han funderade. Man såg hur han sakta började inse att den där diften känner jag igen och PANG så blev han så glad och hoppade och pussades på oss båda. Han hade saknat oss en hel del, ja de hade även Rita gjort. Åh behöver jag berätta att vi hade två plåster efter oss innan vi äntligen fick gå och sova hos mannens Moster. Strax före lunch då låg Rita och jag och snuffsade tillsammans i sängen en stund, innan husse/mannen kom in och väkte oss och sa att de var dax att kliva upp så vi kunde åka hem. Vi var väl hemma vid 14 tiden och gud så skönt de var att komma hem.
Borta bra men hemma bäst!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...