Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Vad ska man tro på?

Efter att kollat runt på YT så hittade jag en tjej (Cruelty Free Face) som är makeup artist som börjat göra YT- klipp med bara Cruelty free och vegan produkter (länk till hennes lista här). Detta har gjort mig mer fundersam.
Kan någon svara ärligt på om MAC är Cruelty Free eller inte?
Jag vet inte längre vad jag ska tro.

Vintageortacky (hon är grym ingen tvekan om det) är en YTare som också säger sig gå på Cruelty Free produkter, men även där blir jag fundersam då hon använder MAC och även produkter från NYX (Som jag också fortfarande är lite fundersam på, pga. att informationen är så luddig. Vilket är synd för de är ett bra märke.), Wet ´n Wild (där hittar jag ingen info alls om att dom skulle vara Cruelty Free).
Jag var lite "ful" eller vad man ska säga och frågade henne rakt ut om detta med MAC, men dagen efter, då jag skulle kolla om jag fått något svar. Visade det sig att hon tagit bort hela klippet och åter igen inget svar på detta om MAC verkligen är 100% Cruelty Free.

Jag tycker det är jätte synd att de ska vara så svårt att få rak och ärlig fakta om och av företagen. Dom som inte testar, vill dom inte sprida ut denna informationen och få fler att bli medvetna om vad djuren få gå igenom bara för att vi ska se lite bättre ut.


(Som ni ser, efter mycket till och från har jag beslutat att Cruelty Free skulle få en egen kategori. Så dom som bara vill läsa skönhet kan göra de under skönhet och dom som vill ha information eller ge information kan gå in på Cruelty Free kategorin. Varför jag tvekat? Jo för jag tycker att både går hand i hand och att fler borde vara medvetna om detta, men vet att de finns folk som inte bryr sig. Endel tycker att vi ska bry oss mer om fattiga människor i stället för djur, men varför inte båda? Djur har ett värde dom också.
Så under kategorin Cruelty Free kommer jag updatera listorna (här) och mer information efter som jag skaffar mig den, så glöm inte att kolla in lite då och då).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...