Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Viktkampen

Japp, efter en tid med dåligt mående och några kilo +, så är de på tiden att ta nya tag. Det är jätte svårt när man har massa strul runt om kring sig, men vi måste ge de en chans.
Just nu visar vågen på 3kg minus, vilket betyder att jag haft min absoluta max vikt på 157,6kg och vill inte tillbaka. Som jag sagt tidigare så "hymlar" jag inte om min vikt och vet att de just nu är för mycket. 21/7 vägde jag mig sist och då visade vågen 154,6kg och det betyder som sagt - 3kg. Vilket jag är stolt över och nu hoppas jag att de bara ska gå neråt.
Jag är helt medveten om hur mycket jag måste gå ner och vad mitt mål är. Jag vet också nu efter flera misslyckade försök att de funkar inte med del mål, så denna gången ska vi ha 2-4 veckors intervaller och vi har provat att gjort de lite till en tävling eller om man ens kan kalla det så.

* Äta 3 mål om dagen + 1-2 mellanmål (om det så behövs)
* Dricker mer vatten
* Börja långsamt med motionen och målet där är minst 3 rundor med hundarna (rundorna ska utökas under tidens gång sedan när vi fått upp dom till 3 om dagen, här är de min rygg som kommer få avgöra tempot)
* Försöka lägga allt annat skit på hyllan tillsvidare
* Kommer äta LCHF/GI (potatis kommer finnas kvar i mindre mängder och mina potioner ska minska)
* Lägga in träning 2-3 ggr/veckan

Vi kommer ha väg dag på måndag och varje ledig måndag (då min man inte jobbar), ska vi mäta runt magen och benet (även han ska vara med).

Borttaget från och med idag.

* Godis/Sötsaker
* Dricka
* Pasta/Ris (dom värsta kolhydraterna helt enkelt)

På måndag börjar vi, men som sagt startar vi lite i helgen med våran tabort lista och lägger till regelbundet ätande. Nu jävlar ska detta funka.
Kanske finns de någon som vill hänga på? Eller kanske du som läser min blogg tjäner "fan, denna tjejen skulle jag vilja peppa", ja då är du välkommen. Allt stöd är välkommet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...