Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Överviktsenheten.

Idag ringde sjukgymnaste från överviktsenheten och medelade att jag inte får vara med i hösten grupp. Detta pga. min smärsta i ryggen. Dom anser att deras program skulle bli för hårt för mig, då inriktningen är att förändra ätandet och Motionera mer. Dom tyckte att jag skulle vänta på min tid till smärtenheten och inrikta mig på att träna 2-3 ggr/veckan och att ett av tillfällena kanske skulle kunna vara vattengymnastik.
Jag får gärna höra av mig till våren om jag känner mig bättre.

Visst känns de jätte trist, men samtidigt förstår jag. Det är säkert en massa andra som söker också och kanske behöver dom hjälpen mer än mig. Nu ansåg dom att de var min sjukdom som satte stopp och man blir lite sådär ÖHhhhh. Här tycker dom att jag inte skulle klara de pga. min sjukdom och FK anser mig som fullt frisk och kan söka alla jobb på marknaden. FK skyller även på att vikten är orsaken till smärtan och att övervikt inte är en sjukdom, men de är inte vikten jag är sjuk för och nu säger överviktsenheten att jag måste bli bättre i min sjukdom innan jag får hjälp med vikten. Hur kommer de sig?

Det är väldigt trist att jag inte får delta och de är ett litet slag. Det känns som man är tillbaka på ruta ett igen.
Vad ska man nu göra? Vart ska man börja? Hur? Finns de ingen hjälp eller stöd att få?
Här var man peppad till max och såg verkligen fram imot att få riktig hjälp, men så blir de stopp pga. smärta och min sjukdom. Detta med vikten är inte de lättaste och jag kämpar ständigt mot mitt gottesug.
Jag kan inte annat nu än att ställa mig frågan vad ska jag göra nu?

Nu är de bara jag igen och kampen, vilket vi sett inte funkar sådär super bra. Nu när humöret över allt annat i livet går upp och ner, mest ner just nu då. Försöker hålla kvar de positiva, men de är svårt när man känner sig ensam och inte har något stöd. Denna veckan har jag inte tränat något alls för att aktiviteten har kommit i mellan och nu vet jag inte vad jag vill göra eller ska göra.
Kommentarer
Postat av: Malin

begär skriftligt från överviktsenheten att du inte får delta pga din sjukdom, kan vara bra att ha i kampen med fk.

Du är för sjuk för att få hjälp, du är för frisk för att vara sjuk. Underligt...

2010-07-02 @ 20:44:05
URL: http://madebyma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...