Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Vad har man gjort för ont?

Ja idag kom brevet från Alfa-Kassan och återigen får man ett av slag på en ansökan. Denna gången tycker jag de såg ut som mer något jag skrivit i fel som gjort att jag fått avslag. Jag har aldrig tidigare skrivit i en ansökan till Alfa-Kassan (sist jag hade med dom att göra, var de enbart över telefon) och hur fan ska man veta att man fyllt i rätt? Jag kände inte att de gick att fråga tanten som skrev in mig på Arbetsförmedlingen om hjälp, då hon inte ens kunde svara på vad jag skulle skriva på min CV. Så ska samla på mig mod ochringa imorgon och kolla upp de där och se om jag har rätt till alfa-kassa om de visat sig att jag skrivit något fel eller att jag helt mssuppfattat vad jag skulle skriva. De är detta om arbetstid, hur mycket man kan jobba under en vecka. Jag hade tänkt skriva nada för de är vad jag anser just nu, men skrev i 10 timmar i veckan (bara för att skriva något och kanske de var fel). Man vill snart inte vara med. Man tittar på platsbanken och de finns inget som inte kräver högskole-/univeritets-utbildning. Vad ska man göra? När de inte finns ett skit på ren svenska. Imorgon är en ny dag och man får hoppas den blir bättre.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...