Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Medvetenhet. (Del 7)

Efter mycket tids surfande runt på nätet och antal mail, så har jag insett hur svårt de är att verkligen hitta företag/produkter/märken som är 100% inte testade på djur. De finns en del, men dom verkara var lätt räknade. Jag känner mig frustrerad över att jag vill ändra mig och gå över att stödja djurvänliga produkter/företag/märken, men hur gör man? Vart ska man börja?
Jag har inte den ekonomin att kunna kasta allt som jag har och bara köpa nytt som inte är testat på djur. Jag har heller inte råd att köpa från många av dom märkena som sägs inte testa på djur pga att många av dom tar ofantliga priser. Så vart ska man börja?

Jag kommer fortsätta söka information och jag kommer i den mån jag kan och har ekonomi till tänka på vad jag handlar. De är bättre att vara medveten och tänka på de, än att bara blunda för de eller skita i de helt.
Mina sista julklapps pengar har nu gått till Lush produkter (dom som skulle ha kommit idag med DHL) och några E.L.F (fast jag är lite fundersam på om dom verkligen köper sina ingredienser från ärliga företag som inte testra på djur). Jag är medveten.

OT: Jag äter kött och skulle vilja sluta med de efter allt man fått höra, men jag var under en period i mitt liv vegitarian och då fick jag inte i mig allt som jag behövde. De gjorde mig okoncentrerad och i obalans, där av började jag äta kött igen för att få balansen och få de MIN kropp behövde. Alla är vi olika och klara saker på olika sett. Men jag är medveten om vad som händer och vi försöker även ha gröna dagar här hemma (både ur djursynpunkt och miljötänk som dom rekommenderat).
När de gäller kött så är varken Rita, Tindra, Turbo, Rambo och Doris vegitarianer, dom är djur och vet att i djurlivet så är de Äta, eller Ätas. (Nu är Doris lite mer åt veg). Dom får all sin kraft och styrka genom att äta djur (i detta fallet köttbaserat torrfoder). Skulle Tindra och Turbo vara ute katter, skulle dom äta allt dom kom över ute (som ligger i deras natur).

De jag skulle önska är att ALLA djur, varesig dom är för att bli föda el som sällskap ska leva ett bra liv och slippa plågeri. De är dom inte värda. Att testa produkter/ingredienser på ett djur som inte kan tala tycker jag är lågt. Dom kan inte säga från och lider i de tysta och de är inte rätt, bara för att vi ska tänak på vårat yttre.
Idag finns de så mycket teknik som kan hjälpa till att testa produkter och ingredienser, utan att behöva använda djur och varför inte alla har denna tekniken går över mitt förstånd.

En röst är bara en röst, men en röst är en liten början om någon lyssnar och sprider de vidare. Skulle du kunna börja? Tänka lite, för tanken är första steget. Kanske tabort en produkt åt gången. Göra din röst hörd genom att skriva om de, göra andra medvetna och kanske vi kan få företag att inse att de är 2010 nu och djuren har en rätt och ett eget värde. Att djur inte ska testat på bara för att vi ska se snyggare ut. Ställa frågan till företegen varför dom testar eller varför dom köper ingredienser från företag som testar på djur. Beröma företag som inte testar och som inte köper testade ingredienser. Jag säger inte att alla ska förändras över en natt, för de funkar inte och alla gör vi som vi vill. Jag vill göra min lilla röst hörd och visa att jag tänker och hoppas kunna göra mer än så steg för steg...

Våga ta ett steg, ett steg är bättre än inget.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...