Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Nagelprodukter? (del 5)

En sak som slog mig idag. Hur är de med nagelprodukter? Finns de några som inte testar på djur el testar alla på djur?
När jag skriver nagelprodukter, då tänker jag på akryl, gel, dekorationer, osv.
Är de någon som vet hur de är med företagen som tillverkar dess produkter? Är de någon som inte testar på djur el kanske ingen gör de (fast de skulle väl vara önsketänkande)?

Jag mailade till Depend Cosmetic AB för ett tag sedan och då fick jag detta svaret.

"Varken ingående råvaror som vi köper eller den sammansatta produkten är testad på djur."

Då undrar man juh om de är ett ärligt svar, el ett svar bara för att jag ska håla mig till deras sortiment. Hur mycket kan man lita på de? De som man får skrivit av företagen när man frågar? Finns de många företag där ute som kanske inte alls testar på djur, men som man inte vet om pga olika omständigheter.

Som med LUSH.
Dom får inte var med på Djurensrätt´s lista pga att dom inte vill skriva på om stoppdatum, för att dom testar inte sina produkter och har aldrig gjort de heller. (ja de kommer ett litet inlägg om produkter, när jag testat dom) Vet någon fler företag kanske som inte testar och aldrig har testat på djur? (förlåt vet att de blev lite OT).

Den stora frågan är endå.
Finns de företag/tillverkare inom nagelprodukter som inte testar på djur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...