Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Snacka om dålig service.

Jag blir så less på företag som har dålig service. Imorse vaknade jag av att Rita skällde som bara den och först tänkte jag inte så mycket på de utan fick henne tyst (hade så ont i huvudet och har fortfarande). Nä jag fått tyst på henne, hörde jag brumande ljud ute och tittade ut. Där stod juh en DHL lastbil.
Jag slängde på mig kläderna för jag tänkte dom plingar nog på snart, men NÄ. Jag öppnade dörren och såg då att dom redan varit fram och satt en lapp på sidan av dörren. Jag tog den och skulle börja att gå mot lastbilen. Då åkte den....
Snacka om att ha brottom. 10:00 stod de på lappen, fast klockan då vara säker fem- tio i tio.
De var bara att gå in och hämta hundarna och rasta av dom och sedan gå in och ringa. En utlänkt tjej svarade (med ett helt normalt svenskt namn) och hon var mest bara rörig. Jag försökte få fram de jag ville ha svar på. Hur jag får paketet. Hon där i mot var med på mig, hur fick jag nummret till dom och att Sändningsnummret var 8 siffror, men skulle vara 10 siffror. (detta var ca 20 min efter att lastbilen varit här). Jag ville veta om man kanske kunde få tag på föraren och se om denne fortfarande var i närheten och kunde återkomma med paketet. Men hon tejen verkade vara mer förvirrad än en galen höna. Letade efter papper osv. Sludae med att jag skulle återkomma efter 16:00 då lastbilen kommit tillbaka och hon kunde hitta min fraktseder, för att boka en leveranstid. Jag fick inte chansen att fråga om man sjäv skulle eller kunde hämta ut paketet och vart i såfall.
Nä fy fan på ren svenska för sån dålig service. Kan man inte ge bättre service, då ska man inte ha ett frakt förtag och inte ha personal som lyssnar på vad man försöker fråga om.
De värsta är att man inte kan välja fraktbolag, utan de blir de som företagen har.

Jag som behövde få lite paket nu, efter veckan som har varit.

Update: Här ringder man efter 16:00 som hon sa tidigare idag, för att få veta att dom inte hittar mitt paket och att dom inte kan hjälpa mig då dom inte får tag på chaffören och sändingsnummret saknar två siffror. De är väl fan min typiska otur. Hon sa att chaffären varit in, men att denne kanske har kvar mitt paket i lastbilen för att ta med de ut imorgon igen. Så jag får se till att kliva upp imorgon, så jag kan vara bered. De verkar juh bara gå av farten när dom är hos folk....
Jag som trodde jag skulle kunna skicka min man att hämta de efter jobbet. *suck*
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...