Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Viktkampen har tagit ny fart

Japp, nu är ändringen här som jag väntat på och fort gick de. Fortare än vad jag trodde. Idag (tisdag) ringde dom från den nya Överviktsenheten som dom startar upp nu i Juni på USÖ. Så den 15 Juni ska jag ditt, så får vi se vad de kan leda till och jag där kan få de där sista stödet som jag behöver.
Har även tagit de stora beslutet att låta mig stå kvar och vänta på läkarbesöket och en framtida Viktop, trots att jag är livrädd. De känns som jag inte har något att förlora längre, måste börja tänka mer på ryggen och inte bara på mig själv. För skulle mänskligheten acceptera mig som den jag är, då skulle jag välja detta. Visst kanske minska några kilon, men inte så mycket som alla tycker att man måste. För jag vet inget annat än att vara överviktig. Jag minns inte hur de var att vara trådsmal och de kan skrämma mig. Visst jag kommer nog aldrig bli så smal igen, men inte långt ifrån om de blir en viktop och att de funkar för mig.

Så vad är första steget nu?
Jo, denna veckan har vi gjort matsedel (måste pga den begränsade ekonomin) och handlat de som vi behöver för veckan, vilket inte blev sådär super mycket för vi hade de mesta i frysen. Nu kommer vi gå tillbaka till en LCHF/GI diet (diet låter fel, de är ett livsval och trots den stora kritiken till de, så mådde både jag och min kropp som bäst på denna maten. Med undantag för keso som min gallsten inte alls accepterade).
Nu får vi hoppas att ekonomin håller och att vi klarar som genom de värsta, för allt hänger på de. I dåliga tider brukar man kunna äta sämre, men vi hoppa på att de denna gången ska bli bättre.
I början har vi dock lagt in efterrätt på lördagar i from av liten fruktsallad och vispgrädde (efter ekonomin så klart, om den säger nej, så får de bli nej).

Imorgon (Onsdag) är de träning och akupunktur hos sjukgymnasten som gäller, så jag ska nog gå och sova snart.
Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

sv: Ja de är bra, dock tycker jag du kan invenstera en som man sätter direkt på blixten istället för den stora och klumpiga jag har =)



För mig är den helt helt underbar, den andra har jag inte använt så många gånger ännu men det är nog för att jag använder mineraler i ansiktet och tycker den känns för "täppande" för vad jag är van vid. Men den skall provas i ett tillfälle då jag vet att jag kommer bli blank så den kommer förmodligen anvndas mer i sommar =)



Okej då lägger jag till din länk! :p

2010-05-26 @ 09:50:39
URL: http://www.designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...