Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Arbetssökande med funktionshinder

Japp det är jag det. Idag (Fredag) ringde nämligen handläggaren på AF och sa att hon skulle sluta vara min handläggare för att hon skulle ta hand om dom under 25 år. Så jag skulle får en ny manlig handläggare, men pga omständigheterna som råder just nu, ville hon berätta att hon lagt mig som Arbetssökande med funktionshinder. Det betyder såna som är sjuka eller har andra hinder för att aktivt söka jobb.
Det låter juh inte sådär uppmuntrande direkt, måste jag säga. Så länge jag står som det kommer jag alltså inte behöva söka jobb och det innebär 0 kr inkomst för min del och bara det känns tungt.

Ibland hatar jag detta förbannad skit land, som bara kastar skit på oss svaga. Inte nog med att man själv kämpar och detta utan någon form av ersättning, så är man fortfarande liten, ynklig och värdelös. Man betyder inte ett skit och man är inte värd ett skit. Inte så uppmuntrande och då ska man endå vet att jag står här och jag försöker kämpa, fast jag bara ha kviksand framför mig. Helt på egen hand.
Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

sv: Tack :D

2010-11-27 @ 09:56:42
URL: http://www.designandmakeup.se
Postat av: Malin

Såklart ett hårt alga tt bli satt i nästa fack också, funktionshindrad... Men det väcker nästa tanke. Hur kan de säga på AF att du är funktionshindrad? Har du papper på det? Om man är funktionshindrad har man ju rätt till vårdbidrag...????

2010-11-27 @ 21:44:45
URL: http://holtakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...