Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Hur ska man göra nu?

Har nästan nyss kommit hem från ett härligt tränings pass hos sjukgymnasten. Åh känner mig verkligen så peppad och laddad, men så kommer min förbannad otur igen. Till veckan kan jag inte träna pga att jag är utan bil då mannen ska på utbildning. Veckan där på då är sjukgymnasten på utbildning och veckan där på är mannen åter på utbildning. Vilket resulterade i att detta blev mitt sista träningspassa, bara för att jag har 0 kr inkomt och frikortet går ut nu den 3 december. Jag har inte 160 kr (80+80) att lägga i veckan på att få träna två pass och det gör mig så frustrerad. Nu när man äntligen är peppad och verkligen gått inför det, så ska allt skita sig bara för att man inte får rätten till Sjukersättning/Socbidrag/Aktivitetersättning. Hur ska man bli frisk och arbetsför, när man inte kan göra det som behövs för att bli bättre? För att jag ska bli frisk och bättre i min dåliga rygg rekommenderade Smärtenhetens Team. * Daglig träning (Prommenader/Cross trainer). * Fortsatt träning hos sjukgymnast (1-2 ggr/veckan). * Regelbunden användning av Tens maskin (Rekommenderades införskaffande av större plattor). * Även vattengymastik rekommenderades. Sjukgymnast träning - 80kr/gång (Fri kort efter 900kr) Ten maskins plattor - 160kr (en gångs summa, så länge dom håller) Vattengymnastik - 120kr/gång (inom sjukvården, vilket är svårt att få plats på. Frikort efter 900kr) 100kr/pass eller 1380kr Ht/1480kr Vt (på närliggande rekommederade Ringaby spa & konferans) Det betyder att jag skulle behöva kosta på mellan 1060 - 3760kr. Hur skulle de gå ihop på en inkomst på 0kr? Man får ingen hjälp eller stöd alls. Läser man på Socialstyrelsens hemsida (Här), står det klart och tydligt...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...