Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Windows Live Movie Maker

Blev sittandes med Windows Live Movie Maker efter att jag äntligen hittat en sida där man kunde ladda ner musik "free" och var tillåtna att ha på YT klipp.
Måste säga att det var riktigt ro givande att sitta en stund med det där programmet och testa sig fram. Lärt mig en hel del och måste medge att jag nu önskade att jag hade en VHS-konverterkabel. Hur kul skulle det inte vara att lägga in alla "Home Videos" som man gjort under åren (dock är det inte så mycket gjort dom senaste 9åren innan jag fick min Casio EXILIM som kan spela in film).

Idag blev det gryniga klipp med Turbo, som fick sig en klippning och musik och text. Var mest bara för att testa. Har filmat en hel del i Slow Motion med min Casio, bara för att det var juh så kul... hehehe
Nu när jag tänker efter, måste jag medge att jag vet inte varför klippen på Turbo är så gryniga. Undra om det har något med ljuset att göra eller om det är för att det kanske då var zoomat... Ja ja, man lär sig av sina misstag och man får prova igen.

Ska se här i veckan på alla dom andra klippen som jag har på hundarna, om jag har några där som man kan göra något kul av. Tänkte även se om jag kunde göra en minnes film. Till minne av Missy. Har dock inge film på henne, bara mängder och åter mängder av bilder. På Mammas lilla gossnutta, som än idag är saknad.

Sedan ska jag även öva lite på detta med att lägga in text och få det snyggt.

Övning ger färdighet!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...