Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Tystnaden!

Ja, det har varit tyst lite för mycket. Renoveringen tar sin tid och drar mängder av ork från mig. Sedan är det allt annat runt omkring och från och med i morgon kan ni verkligen kalla mig "Människan som är helt utanför". Ja, så är det. Min sjukpennings grundade inkomst försvinner då det gått 10 år sedan jag hade vikariatet. Så jag kommer aldrig mer ha rätt till bidrag/ersättning om jag skulle bli sjuk. Kul att veta Va?

Har fått tid till en som kallar sig livscoach och måste säga att hon låter otroligt trevlig. Bara en negativ del, det är inte aktivitetsstöd berättigat. Så åter igen, en kostnad för mig. Vi får väl se om de bara bli ett möte hos henne då. Jag har juh inte råd att kasta ut en massa pengar på resor, när jag inga pengar har.

Idag (torsdag) har jag även varit på utredningen och nu är det bara att vänta och se, vad dom kommer fram till.

Fick även idag en ny kallelse till Öron-, Näsa- och Halsmottagningen, men jag kommer få avboka den pga. att jag inte haft råd att hämta ut all nässpary (den kostade 370kr). Lite synd, då jag åter gått till att få tillbaka skiten. Snuvignäsa varje morgon och dåliga luftvägar. Åh jag som trodde jag var frisk, eller rättare sagt FK säger att jag är det.

Har även fått halv dåliga besked. Brevet från Förvaltningsrätten kom idag. Det som kanske är positivt är att jag får yttra mig över det som FK har skrivit. Dock har jag inte så mångar dagar på mig att svara. Men som det ser ut står FK fast om ett NEJ.
Åh med detta, så har min hälsa minskat. Har aldrig kännt mig så låg som jag gör nu och jag vet inte om det kommer bli bättre heller. Då jag inte har råd att få den hjälpen jag behöver. I dec går mitt frikort ut och då är det hejdå till alla VC besök, för inget i livet är Free. Det värsta är att jag inte vet vad jag ska göra. Det finns inga jobb och det finns med stor säkerhet ingen som vill anställa mig heller. Sjuk i 10 år och kämpar fortfarande mot smärtan.
Som idag, då jag inte kunde komma upp ur sängen själv, för jag hade så ont. Tur var att mannen var hemma och jag tog mig upp i sittande och han fick massera ryggen innan jag kunde resa mig helt, trots smärta. Så just nu är de ingen höjdare att vara JAG.
Kommentarer
Postat av: Malin

inte ens om du skulle hitta ett jobb och jobba ett tag och sen bli sjuk?



En annan sak jag reflekterar över när jag läser din blogg. Du skriver i ena inlägget att ni måste vrida och vända på era pengar för du inte får ut några pengar, nästa inlägg så skriver du om att ni renoverar och grejar.

Alltså, köpte ni dem grejerna innan ni visste att du inte skulle få några pengar eller hur tänker ni?

För en utomstående verkar det ju lite udda.

2010-10-01 @ 14:16:41
URL: http://madebyma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...