Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Julen!

Julafton, den blev som den blev. Jag i min ensamhet med djuren. Rambo och Turbo låg med mig i soffan hela dagen. Tog en promenad med Rambo innan lunch och det kändes skönt, fast det var jobbigt också att se alla som åkte mot något. Resten av dagen spenderad vi i soffan med film. Åh Kalle så klart. På kvällen när mannen kom hem hade jag gjort mysigt i köket, med duk på bordet och levande ljus. Hade även satt en mashal ute och tänt en ute lyckta. Då åt vi lite julmat tillsammans. Det sista vi gjorde var att baka Muffins som jag tänke ha med mig på juldagen. Juldagen, började för min del 04:11 på morgonen då jag vaknade upp och tänkte jag lika gärna kunde kasta mig in i duschen (medans mannen och hunden sov vidare till 04:30). Packade i ordning lite saker och kläder och Muffisarna som jag bakade kvällen innan. Sedan körde mannen ut mig till Fjugesta till hans Mamma och Plastpappa (det är inveklat). Han åkte sedan in till Örebro, för att jobba och Rambo fick vara med honom. Satt och snackade med Svärmor en bra stund innan plastsvärfar vaknade och då bjöds det på julskinksmörgås. Vi fixade alla oss i ordning och för första gången var jag klar en hel timme innan vi skulle gå över till mannens lillebror. Hos mannens lillebror bjöds det på julmat och en massa gott. Innan dom skulle dela ut paketen och den delen var den som för mig var jobbigast. Att sitta där och se på vad alla andra fick. Jag och min man fick ett gemensamt paket (glasskål med gravyr på) av svärmor och jag beslutade att mannen skulle få vara den som öppnade det, då han inte kunde vara där pga. jobbet. Åh efter att jag mottagit paketet, kunde jag som sagt bara sitta och titta på vad alla andra fick. Man kände sig lite utanför, men så har det alltid varit. Det var även jobbigt att vi i år inte kunde köpa något till ungarna, så från oss fick dom inget. Därav jag hade bakat Muffins och hade med mig. Efter jobbet kom mannen ut och fick i sig lite mat och snackade lite, men vi blev tyvärr inte kvar så länge då han var trött och sedan ville Svärmor och plastsvärfar åka med oss in till Örebro. Hemma unnade vi oss lite kvällsmys och tog oss lite gott att dricka och spelade lite Yatzy. Annandagen, då skulle vi ha varit för oss själva, men då mannen inte fick någon som kunde ta hans jour på tisdagen, så fick han ringa Svärfar och kolla om vi inte kunde komma på lite fika under dagen bara. Till kvällen blev det att vi åkte över till Svärfar och hans fru på lite fika och fick träffa hennes son och hans familj och svärföräldrar en stund. Vi blev kvar lite länge stund och tittade lite på tv och pratade. Vi fick ett gemensamt paket (sängkläder) och sedan varsitt pressentkort (ingen av oss är direkt så där förtjusta i pressentkort och speciellt inte på kläder). Det mest jobbigaste är att Svärfars fru alltid ska gå på om att hon inte tycker jag behöver gå ner mer. Vilket är väldigt jobbigt, då jag vet att jag fortfarande räknas som överviktig. Det tar rätt så hårt på mig. Det är dock tur att man har en sån underbar man som stöttar och vet vart målet är och vet att jag har det jobbigt som det är med allt annat också. Ska jag vara ärlig, så har denna julen ändå varit den värsta på länge pga. många olika anledningar. Nu vill vi bara att allt ska vara över, så vi kan gå vidare. Tyvärr är det även nyårs helgen kvar, som också är en såndär dålig helg för oss och det beror på denna förbannade ensamheten.
Kommentarer
Postat av: Hanna

God fortsättning! Tänkte att just i år kan väl presentkort på kläder komma väl till pass för dig som gått ner så mycket i vikt? Det måste ju vara roligare att handla kläder nu, eller har jag fel?

2012-01-02 @ 10:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...