Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Lax i ugn!

Jag måste bara få skryta lite. Igår gjorde jag världen bästa Lax i ugn med gudomlig sås på en bädd av blandsallad, med potatis till. Det var som rena matorgasmen i munnen. Tror aldrig jag lyckats så bra med något och då var det första gången som jag gav mig på lax. Laxen var sådär perfekt i konsistensen och såsen den var en ren dröm till både laxen och salladen. Såsen gjorde jag på skyn/spadet som blev av fisken, tillsammans med lite redning (mjölk och mjöl), mjölk och kryddor. Salladen var bara olika blad och det var det bästa jag gjort. Inga tomater eller gurka där. Bara sallads blad av olika sorter och lite blomkål som en bädd under laxen, med såsen på och potatisen på sidan av. Dum som jag var tog jag inga kort på maten, men det blev kvar så jag kanske kan ta en bild ikväll.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...