Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Mer Eksem!

Ja, det var som jag trodde. Mer eksem på händerna (det var dock inte psoriasis). Tydligen så har det översta skyddande hudlagret skadats eller blivit dåligt och det i sin tur, gav min eksem. Nu ska jag behandla med en kräm som jag fått på recept och sedan är det jätteviktigt att jag efter vara handtvätt smörjer in händerna. Fick en handkräm och en lotion rekommenderad, men det som tar imot är dom är testade på djur. Vilket jag inte är sådär sugen på, men jag får göra som han säger. Sedan får jag testa mig runt och se om jag kan hitta något annat som kanske funkar lika bra, för dom två skulle tydligen vara riktigt bra. Jag fick även utskrivet recept på nässprayen, så får vi se om jag denna gången kan få råd att genormföra hela behandlingen och hoppas på att jag blir bättre. Annars får man väl vända sig till Öron-, Näsa-, Hals- mottagningen igen. Det ända som jag inte fick idag, var en ny remiss till smärtenheten. Vilket kändes som ett hårt bakslag. Istället fick jag recept på tabletter, som igentligen är antidepressiva. Dom skulle tydligen hjälpa för smärtan också, vilket känns lite mysko om ni frågar mig. Får se hur jag gör med dom. Jag hade juh väntat mig att få en remiss, men man måste tydligen provat allt igen. Frågan är nu om man kan vända sig till smärteneheten själv eller om man måste ha remiss för att få komma tillbaka. Börjar tröttna på smärtan nu.
Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Eksem är verlkligen inte kul. Jag antar det du fick att smörja med var kortisonsalva. Den funkar snabbt, men är tyvärr inte att föredra i längden. Till slut gör den huden tjockare och ger bara mer eksem. Jag smörjer numera bara med vegetabiliska oljor och aloe vera gel. Kanske något för dig att prova?

2012-02-19 @ 10:30:22
URL: http://www.atopiker.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...