Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Summering av Oscarsgalan 2011

Om du missat, så gick inatt den 83:e Oscarsgalan av stapeln. Kanal 9 visade galan även i år och det var Filip & Fredrik som höll i den. Vilket jag verkligen hoppas att dom inte gör nästa år.
Jag bara hatar, kommentatorer som ska gå in mitt i gala sändningen och börja prata (jag är inte den enda. Läs här). Dom kunde ha hoppas Reklamen i galan och då i stället låtet Filip & Fredrik prata om vad dom tyckte (så som det varit tidigare). Man blev väldigt distraherad av deras dåliga kommentarar om både det ena och det andra. Dom satt till och med och snackade massa goja under minnes delen (den delen då vi minns dom som gått bort).
Nä skärpning Kanal 9, ska ni ha dom igen så låt dom bara snacka under gala avbrottet (då amerikans tv visra reklam). Jag ser helst någon annan nästa år och helst någon filmkritiker också.



Galan i sig var helt okej, bortsett från att dom verkligen skulle ha tagit någon som har erfarenheten och som är lite äldre och större (med större menara jag storstjärna).
James Franco, var stel under hela kvällen och kom inte med några bra rappa kommentarer. Anne Hathaway var lite bättre, då hon är den här lite spraliga typen, men bervid James blev hon bara ett enda Fnitter. Tycker dock det var lite synd, då jag gillar Anne och James är lite sådär.
Jag saknade alla dom där äkta humoristiska kommentarerna som både Billy Crystal, Steve Martin och Whoopi Goldberg kunde komma med under dom åren som dom var värdar för galan.
Billy Crystal hade dom med lite i år och då fick han ståendeovationer och det är det galan ska vara.
Galan ska vara fylld av allt det där vi älskar och det ska vara en hyllning till alla prestationer som filmskapare och skådespelare gör, samtidigt som det ska ha en lite humorsitisk sida.

Det var även kul i år att se filmer som vann som kom lite som en chock. Alla visste vi väl att Toy Story skulle bli en vinnare, men sedan blev det mycket 50/50 på en del. Efter att filmen The Social Network vunnit bästa filmklippning, trodde vi nog alla att det skulle bli som tidigare år. Vinner man för bästa Filmklippning så vinner man även Bästa Regi och Bästa film, men inte i år.
Dom två tyngsta vinsterna som Bästa Regi och Bästa film gick till filmen The King's Speech. Vilket gjorde min morgon till den bästa någonsin (läs varför här).
Så det bästa med galan var vinnarna och även att få se alla dessa underbara klänningar. En film som jag nu är lite nyfiken på att se är både The Social Network och Inception. Åh ska väl nu inte glömma bort Hämden som fick pris för Bästa icke-engelskspråkiga film.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...