Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

The King's Speech

The King's Speech, denna Oscarsnominerade filmen har blivit en film som vi ser fram imot att se. Den 4 Februari har filmen premiär här i Sverige.

Nu finns det nog många som undrar, varför just denna filmen är så speciell. Jo, efter att sett en trailer på den och sedan läst en väldigt viktig rad på wikipedia.

Raden: "Principal photography, scheduled to last seven weeks, concluded on 17 January"
Översatt med Google: "Inspelningsstart, kommer att pågå under sju veckor, som ingicks den 17 januari"

Vad är det som är så speciellt med den raden?
Jo, för dom som följt min blogg kan nog ganska snabbt komma på varför genom att titta på datumet. För er andra står ni nog frågande och det kan jag förstå. Jag nämde i ett tidigare inlägg (här) om att vi sett en filminspelning. Vi har sedan funderat på hur vi skulle få fram informationen om vilken film det var.
Genom den där raden och bilder ut trailer kan vi säga att vi sett inspelningen av denna Oscarsnominerade film.

Hur vet jag det?
Jo, det började med att jag satt och snackade om nomineringarna med min man och fick se att filmen The King's Speech var Brittisk. Det fick mig att börja säga till min man att det var brittisk. Sökte sedan på nätet och hittade IMDB´s sida, där jag började känna igen kläderna på bilderna som fanns där. Sedan hittade jag trailern och där kom svaret.

Ja, visst är det den filmen dom spelade in när vi var i London (inte på vilken dag som helst heller, utan våran bröllopsdag). Där av ska det bli väldigt spännande att se hur filmen blev.
Åh visst har man sett inspelningar tidigare, men en så stor film som t.o.m blir Oscarsnominerad har jag då aldrig sett. Vi trodde detta var inspelningen av en liten enkel brittisk film, men så fel vi hade.

© MrsK - Karolina Ivarsson, bilderna får inte under några omständigheter tas från min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...