Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Bilen pajade!

I Tisdags var vi iväg till Västerås på kvällen för att hämta bilen som mannen skulle få låna under tiden jag var i Sundsvall. Innan vi skulle åka hem, så skulle vi bara stanna och tanka upp bilarna lite.
Jag körde våran bil och skulle bara starta den, då det hördes en kraftig smäll och bilen började låta konstigt. Typiskt min otur.

Det slutade med att vi fick ställa bilen utanför Ford i Västerås. Mannen åkte hem, då han hade jouren från 06:00 på Onsdagen och Rita var ensam hemma. Jag blev kvar i Västerås för att kunna åka med till Ford på Onsdag morgon.
Vi hängde nästan på låset där på morgonen. Vi fick till svar att dom kunde inte förens i mitten av Augusti, men så ändrade dom sig och sa att dom kunde försöka titta på den under dagen och felsöka.
Vid 12 tiden hade vi inte hört något och ringde, då fick vi svaret att dom inte hade hunnit. Mannen var hemma och gjorde allt han kunde för att hitta en verkstad som kunde kolla på den, men det var svårt såhär i semestertider. Han pratade även med försäkringsbolaget om hyrbil/lånebil, men det fick man inte förens efter en felsökning.
Även mannen ringde Ford Västerås, men då till honom sa dom att dom skulle kolla bilen nästa vecka. Dom hade juh inte lovat något. Vi blev så förbannad, då vi haft Ford nu i flera år borde man vara lite mer värd. Tydligen inte, dom tror att bara för att dom är stora kan dom behandla sina kunder hur som helst.
Åh man tycker att dom hade kunnat varit rak och ärliga från början, för nu kastade vi juh bort hela förmiddagen på att vänta.

Efter mycket, så slog det min man att han skulle ringa en Brandmans kollega (som äger Preme på orten) och kolla om dom kunde kolla på bilen. Hade vi vetat det vi fick till svar där, så hade vi ringt direkt dit på morgonen. Mannen fick nämligen låna Bilkära/Bilsläp, så att vi kunde få hem bilen och ställa den på Preme. Så dom skulle kolla bilen direkt på torsdags morgonen när dom kunde.
Tror det var runt 8 på morgonen då dom ringde och sa att det var ett tändstift som satt löst och hade gått av. Dom skulle få nya vid 14 tiden.

Så man byggde upp hoppet lite och började förbereda sig att kunna åka där på eftermiddagen, men så ringde han och sa att även tändspolen hade brunnit. Han behövde beställa en ny och den skulle komma runt lunch tid idag Fredag.
Så nu sitter man som på nålar och väntar på att han ska ringa och säga att bilen är klar. Åh man hoppas juh även på att det verkligen är just bara dessa fel och inget annat.
 
Jag har verkligen sett fram imot att få åka upp till Sundsvall och träffa lite släkt. Rita har även hon varit lite på helspän och håller extra koll på mig och vad jag gör. Hon vet bra mycket mer en man tror. Rambo han är bara lite fundersam. Har juh under gårdagen och lite idag fixat med det sista, så jag är klar att packa in i bilen och åka bara, när bilen är klar (om nu inget annat är fel och det får det fan inte vara nu).
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...