Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Första gången!



I lördags gjorde vi något vi inte gjort förut. Vi gjorde både Rödvinbärsgelé och Svartvinbärsgelé. Av dom röda fick vi några burkar, medans vi bara fick lite mer än en burk av svarta. Vilket är lite synd då båda gillar svartvinbärsgelé bäst. Vi fick hjälpa till lite med att köpa specialsocker med pektin i för gelé.

Det var inte så svårt som jag trodde och det tog heller inte jätte lång tid. Tyvärr har vi inte fått så mycket hallon i år, men det vi fick har vi fryst in (finns forfarande några omogna bär på busken). Krusbären kom inte alls detta året, vet inte vad som hänt. Jag som ville testa på saft. Bigarå trädet fick vi tre stycken själva, fåglarna tog resten tyvärr innan vi hann se dom. Plommonen finns det en hel del omogna av, trots att trädet är ungt. Får se om vi kan göra något av dom eller om dom går som frukt.

Kul var det att fixa själv, så det är inte sista gången. Får se om man kanske skaffar några fler bär buskar nästa år. Kanske även på tiden att byta ut blåbärsbuskarna, då det inte ser ut som det blir något där i år (tur man har kvar lite i frysen).
Kommentarer
Postat av: Annika

Hej, jag det är verkligen inget krusbärsår....har knappt några..och förra året hade jag MASSOR.

Kramix

2011-07-20 @ 08:00:16
URL: http://ankanplankan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...