Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Mini semester!

Japp, nu är det klart. Det blir en mini semester för mig och hundarna (eller man kanske ska säga att det blir semester för min man som får vara utan mig i ett par dagar). Vi hade lite otur, att mannen skulle jobba just nästa helg. Tyvärr är livet så, fyllt med otur...

Så jag får gå på Min Mammas kusinträff själv, men det ska bli kul att träffa lite släkt igen. Det var flera år sedan jag träffade någon (Förutom Mammas kusin L i Göteberg, som vi träffade sist förra sommaren då vi var i Göteborg på mini semester. Även L´s syster A som vi träffade vid graven när vi var i Sundsvall sist). Några har juh också tyvärr lämnat oss och jag är inte ensam om att vara den som kommer istället för sin förälder. Åh bara det ska bli kul, för henne har jag inte träffat på säkert 15 år om inte mer.

Så i Måndags var vi på Marieberg och kollade om dom hade något snyggt på rea. Man vill juh klä upp sig lite när man ska träffa sin släkt efter så många år. Åh alla vet nog inte heller att jag gjort en GBP. Vet dock att L är jätte glad att jag ska komma och nyfiken på hur jag ser ut nu (hon såg juh mig när jag låg runt maxvikten).
Fick tag på en klänning, men är inte hundra säker på om jag kommer välja den för just detta tillfället. Måste nog känna mig lite för. Anledningen är mest för att kläningen var en såndär som man kryter i nacken och det betyder att man inte kan ha någon topp/bh under.

Det vi har kvar att lösa nu är hur jag ska åka upp. Vi har pratat om att mannen skulle köra upp mig, men det har kört ihops sig lite pga. att han har jouren onsdag, torsdag nästa vecka. Tanken fanns även att jag skulle ta tåget, men det skulle bli för mycket att bära för mig och plus att jag skulle ha två hundar och alla tillbehör.
Har även pratat om att jag skulle kunna ta bilen själv, men då måste vi fick någon som kan kolla till djuren och mannen skulle behöva sova hela helgen hos sin mamma.
Just nu lutar det dock åt att han ska köra upp mig, frågan är bara hur vi ska lösa saken. Han lovade att det skulle lösa sig på något sätt.
Visst jag skulle kunna lämna hundarna hemma eller lämna Rita hemma, men det känns inte rätt (då mannen skulle behöva ha med dom i bilen till jobbet hela helgen). Åh jag vet att L skulle gärna vilja träffa dom båda. Hon har juh även inte träffat Rambo heller.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...