Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Värmen mm.

Det har varit dåligt bloggande igen, men det har med denna värmen att göra. Förut kände jag mig frusen, men nu när värmen kom blev jag som vanligt igen. Jag håller på att avlida av värmen. Då är det som att slå av mig. Jag går på lågvarv när det är såhär varmt som det varit. Åh jag längtar verkligen tills man får bada, för det behöv i denna värmen. Vi har fått lite fixat här hemma (trots värmen), efter all (inplanerad) idiotishopping som varit. Undra vem som borde sluta vara nere, för det är då jag shoppar som mest. Kan vara lite snål också, speciellt när det gäller kläder, skor osv. Mina sista pressent pengar är snart slut också, vilket inte känns så där jätte kul men någon gång tar dom slut. Här på kvällen då vi satt i bilen på vägen hem, så sa jag till min man att jag vet inte hur mycket mer jag klarar av. Jag vill också bidra med något och inte bara vara den som shoppar upp hans pengar (för just nu blir det juh så, när min inkomst är NOLL). Jag mår dåligt så fort jag vill ha något eller när jag behöver något och måste fråga han om jag får köpa det. För hur kul är det att alltid behöva fråga om man kan få köpa en specifik sak. Idag skulle vi titta på ett par skor till mig, då jag fick världens skavsår under foten efter min idiot prommenad. Ja, vem fan är så dum att man går lång prommenad i "tofflor/sandaler" (enda sommarskor som jag äger och dom är väl säkert en 12-15 år gamla). Det är juh bara jag som gör sånna idiotiska saker. Vi var in på en ny butik på Marieberg och där hittade jag ett par helt underbara sandaler, men så blev jag snål. Då dom kostade 399kr (ordinarie pris var 599kr). Fatta att det gått så långt. Det är otroligt jobbigt. Det ända som vi fick med oss hem var lite små flaskor vin (som min man var och köpte) och ett par svarta skor från skopunkten som kostade 99kr (dom är nog dock inget man går lång prommenad i tyvärr). Så det är jätte jobbigt just nu och det får mig att fundera på om det någonsin kommer att lösa sig. Jag vill känna att jag bidrar med något också. Det kanske ända positiva just nu var att Regeringen i dag sa JA till att ändra reglerna, men frågan är väl hur det kan hjälpa mig nu och om det kan hjälpa mig. Det får framtiden avgöra.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...