Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Förvaringsproblem!


Som jag skrev (här) tidigare och det jag nämde i Vlogg5 (här), så har jag ett problem. Det handlar om förvaring som rubriken avslöjar. Vi bor i en 1½ plans villa och det betyder att vi har snedtak på övervåningen. Det har gjort att förvaring inte är det lättaste. På ena sidan i vårat sovrum har vi skjutdörrar (som kan skymtas på bilden till höger), det är två spegeldörrar och två som vi tapetserat i samma tapet som väggen. Innan för har vi två IKEA Antonius trådback med skiva ovanpå och på verdera sida har vi varsin IKEA Rigga klädställning. Klädställningarna fick vi skaffa när dom befintiga klädstångarna som hade fästen i taket och sopskaft, var på väg att gå av. Sedan har vi även, sedan tidigare i fotänden av våran Malm säng, en Malm byrå med 6 lådor. 3 åt mig och 3 åt min man, men nu är problemet att det inte räcker till. Efter att jag fått kläder av underbara bekanat/vänner så har det börjat bli trångt (då har jag även rensat ut endel).
Så vi behöver mer klädförvaring och funderar nu på en IKEA Pax garderob, men frågan är om man verkligen kan ha den där på höger sida om dörröppningen? Den skulle isåfall stå mellan dörröppningen och den där höga Malm byrån. Skulle blir garderob, byrå och sedan mitt toalettbord (eller kanske blir det isåfall garderob, toalettbord och sedan byrån).

Så vad är problemet?
Det ena är att Pax är lite djupare än Malms byrån och det betyder att det blir lite tajtare mellan garderoben och byrån, sängen. Sedan är frågan om jag ska välja en dörr i Nexus vitlaserad ek eller om jag ska välja spegeldörr. Kanske inte det största problemet, men lite råd uppskattas gärna.

På andra sidan om dörröppningen så ser ni (bilden till höger) att det inte går att ha någon garderob, för taket börjar luta där. Där har jag även funderat på (i framtiden) att ha en fotölj, så man kan sitta läsa något heller bara slappa innan man ska sova. Det kan även vara en sovplats för hunden, för att slippa hundbäddar och fällar (Rambo han fäller inte på samma sätt som Rita och där av skulle det blir efter henne).
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...