Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Oroligt!

Undra om det blir någon bra sömn eller sömn i huvudtaget inatt? Det snurrar så mycket i huvudet så.

Jag frågar mig själv om allt kan ha börjat tidigare idag. I morse var jag ut med hundarna och gav dom mat, märkt att Rita inte var som hon brukar. Åt, stannade av och började äta lite för att stanna av igen och åt. Nu på kvällen då husse skulle ge henne mat stod hon bara och tittade. Han sa Varsego flera gånger, men hon tittade bara och sedan gick hon och drack vatten. Jag började som vanligt direkt reagera då och funderade på om dom ändrat rangordningen i flocken. Sedan tyckte jag hon såg lite slö ut och började direkt leta fästing, men hittade inget. Hon gick och la sig och innan jag han komma upp från golvet så bara sprutade det vätska ur hennes mun. Det var det värsta jag sett. Så ni kan tänka hur orolig jag är nu.

Det kanske är idiotiskt att inte ringa vetrinär och rådfråga, men dom tidigare gånger man gjort det har man fått höra att man ska avvakta och se. Har även engång blivit utskälld för att jag ringde om en skitsak som den vetrinären sa, vilket jag inte tyckte de var då.

Rita kommer nu att få vara utan mat och kanske även vatten under natten och sedan få jag nog ge henne små mängder ris och fisk under dagen och se. Blir det inte bättre så får vi väl ringa endå och rådfråga (tror mannen skulle kolla om han fick tid att ringa redan underdagen imorgon). Har man tur så har Rita bara en dålig mage och att vila och snäll mat lindrar det hela.
Kommentarer
Postat av: Malin

Stackars liten! Hur mår hon nu?

Ge henne en kram från mig!

2011-06-11 @ 17:17:11
URL: http://madebyma.blogg.se/
Postat av: Malin

Nejmen fy! Usch! Stackars henne och stackars er som blir lite hjälplös på sidan om. Men tänkte på en sak..., kan det vara värmen? Kan hon reagera på den som vi människor, ingen lust att äta/dricka och mår lite kymigt när det blir för hett. Värre för pensionärer och Rita är ju gammal...

Hoppas, hoppas det bär bra imorgon!!

kram

2011-06-11 @ 23:29:36
URL: http://holtakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...