Antal besökare:



Personligt Personligt Personligt bloggar BloggRegistret.se

Vartär alla Veterinär när man behöver dom?

Ja, vart finns alla veterinär när man behöver rådfråga dom? Vi har nu ringt ett flertal, men inget svar. Ger oss dock inte på att ringa Stömsholm för denna saken, för då får man bara skit för att man ringde. Idag när vi tittade till Doris, märkte jag att något inte var som det skulle. Hon var lite konstig till beteendet och när jag tittade lite närmare, så såg jag att hon inte öppnade ena ögat riktigt. Jag tog upp henne i handen och tittade lite extra (hon var snäll nog att vara stilla i min hand). Jag kunde först se att ögat var vattnigt, men sedan även att hon hade mindre päls runt ögat och var lite svullen. Som den djurvän jag är vill jag juh inte att hon ska lida, så vi började att ringa veterinären på orten. Inget svar där, så vi tog beslutet att åka upp och kolla. Semester stängt denna veckan. När vi kom tillbaka hem så ringde vi runt till dom närmaste veterinärerna, men det var inge svar. Så nu får vi hålla extra koll på ögat och ringa det första vi gör på Måndag, om det inte blir akut. Frågan är dock vart man skulle ringa. Tror väl inte strömsholm bryr sig om så små djur som Doris. Jag såg inge fel på henne igår och nu när jag kollade videoklippet som jag tog på henne, så hade hon ögat öppet. Det måset ha hänt något nu under natten. Det känns lite hemskt att behöva vänta, bara för att det är helg. För det finns väl inga veterinärer som har öppet imorgon? Update: Vi ringde Agrias veterinärsrådgivning och fick där svaret att ringa en veterinär och få Doris kollad. Så vi ringde upp distriktsveterinären. Hon sa att det kunde pga. Doris höga ålder vara tumör och kostnade skulle då ligga på ca 2000kr (Hutligt) för att låta henne somna in. Efter mycket snack så beslutades det att vi skulle avvakta under helgen och kontakta veterinären på Måndag. Så ikväll ska vi ta och städa lite hos henne och försöka tvätta vid ögat lite och hålla koll på henne. Se till så hon äter och dricker.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...